Etusivu » Tiedotteet » Pankit ja rahoitus » S-Pankki paransi tulostaan

S-Pankki paransi tulostaan

Julkaistu: 15.02.2011 klo 10:31
Julkaisija: SOK

S-ryhmään kuuluvan S-Pankin hyvä tuloskehitys jatkui viime vuonna. S-Pankin tulos, 12,5 miljoonaa euroa, nelinkertaistui edellisestä vuodesta.

– Tuloksessa näkyy palveluiden käytön lisääntyminen, luottokannan kasvu ja onnistunut sijoitustoiminta, kertoo S-Pankin toimitusjohtaja Pekka Ylihurula.

S-Pankki myönsi viime vuonna noin 24 000 uutta S-Etukortti Visaa kuukausittain. Vuoden lopussa S-Pankki oli myöntänyt 664 000 Visa-korttia. Henkilöasiakkaiden talletusten määrä S-Pankin tileillä nousi vuoden loppuun mennessä 2,3 miljardiin euroon.

S-Pankin myöntämien luottojen määrä lähes kaksinkertaistui viime vuoden aikana. Luottokantaa kasvatti huomattavasti maaliskuussa Citibankista S-Pankkiin siirtyneet luottoasiakkuudet.

Ylihurulan mukaan tuloksenteko on S-Pankille tärkeää, vaikka toiminnan ensisijainen tarkoitus on tarjota kilpailukykyiset pankkipalvelut ja edut S-ryhmän asiakasomistajille.

– Hyvä tuloskehitys merkitsee mahdollisuutta kasvaa ja kehittää palveluita edelleen, hän sanoo.

S-Pankin vakavaraisuusaste oli vuoden lopussa 20,8 % eli selvästi yli viranomaisten asettaman kahdeksan prosentin vähimmäisvaatimuksen. S-Pankki on yksi Suomen vakavaraisimmista pankeista.

S-Pankki numeroina 31.12.2010:

2 318 566 asiakasta
664 178 myönnettyä S-Etukortti Visaa
2 290 miljoonaa euroa yksityisasiakkaiden talletuksia
2 452 miljoonaa euroa talletuksia kokonaisuudessaan
299 miljoonaa euroa myönnettyjä luottoja
932 949 sähköisten palveluiden käyttäjää
20,8 %:n vakavaraisuusaste

Lisätietoa:
Toimitusjohtaja Pekka Ylihurula, S-Pankki Oy, puh 010 76 82100, pekka.ylihurula@sok.fi.

S-ryhmään kuuluva S-Pankki on suomalainen kauppapankki, jolla on noin 2,3 miljoonaa asiakasta. S-Pankki tarjoaa asiakkailleen säästämiseen, maksamiseen sekä hankintojen rahoittamiseen liittyviä palveluja. S-Pankki palvelee asiakkaitaan noin 1 000 S-ryhmän toimipaikassa ympäri Suomen sekä verkkopankissa ja puhelinpalvelun kautta. S-Pankin palvelut on ensisijaisesti suunnattu S-ryhmän osuuskauppojen asiakasomistajille. S-Pankille on myönnetty kotimaisuutta kuvaava Avainlippu-tunnus. Lisätietoa osoitteesta www.s-pankki.fi.