Etusivu » Tiedotteet » Pankit ja rahoitus » Jan Forsbom Frontin hallitukseen

Jan Forsbom Frontin hallitukseen

Julkaistu: 06.05.2013 klo 10:03
Julkaisija: Front Capital Oy

Front on kutsunut OTK, MBA Jan Forsbomin (s. 1964) hallituksen jäseneksi keväästä 2013 alkaen. Forsbom osallistuu hallitustyöskentelyyn sekä konsernin emoyhtiössä Front Group Oy:ssä että sen varainhoitoa ja välitystoimintaa tarjoavassa tytäryhtiössä Front Capital Oy:ssä.

Forsbomilla on pitkä kokemus sekä operatiivista johtotehtävistä että hallitustyöskentelystä pörssi- ja sijoituspalvelutoiminnassa. Forsbom on toiminut johtotehtävissä mm. HEXissä, FIMissä, Glitnirillä sekä viimeksi Bon Pankkiiriliikkeessä. Hallitustehtäviä Forsbomilla on ollut sijoituspalvelualan yhdistysten ja Sijoittajien Korvausrahaston lisäksi FIM Groupissa, Glitnirissä, henkilöstöpalveluyritys HR Housessa ja pääomasijoitusyhtiö Sentica Partnersissa.

Front Group Oy:n hallituksen puheenjohtaja Hannu Kananen on erittäin tyytyväinen Jan Forsbomin mukaan saamisesta yhtiön hallitukseen ja kommentoi asiaa seuraavasti: ”Tunnen Janin yhteisiltä vuosilta FIM-konsernissa 2000-luvun alussa. Jan on hyvin analyyttinen ja hänellä on kyky etsiä ja hyödyntää uusia liiketoimintamahdollisuuksia. Jan tuo mukanaan sekä hyvin arvokasta kokemusta että toisenlaisen näkökulman konsernin kehittyvään ja laajenevaan liiketoimintaan, ollessaan operatiivisesta työskentelystä täysin ulkopuolinen. Harkitessamme uudistuksia yhtiön hallintoon, uskoin Janin olevan oikea henkilö ja erittäin hyvä täydennys hallitustyöhömme. Muutaman jo pidetyn hallituksen kokouksen perusteella, odotan yhteistyön Janin kanssa osoittautuvan menestykseksi.”

Jan Forsbom kommentoi omalta kannaltaan asiaa seuraavasti: ”Front edustaa sijoittajien kannalta perusteltua indeksisijoittamista yhdistettynä aktiiviseen strategianäkemykseen ja vaihtoehtoisiin strukturoituihin tuotteisiin. Front on yrittäjähenkinen yhteisö mielenkiintoisessa kehitysvaiheessa. Uskon, että kokemuksellani voin omalta osaltani tuoda yhtiön kehittämiseen hyödyllisiä ja rakentavia näkemyksiä.”

Hannu Kananen, Front Group Oy, hallituksen puheenjohtaja, puh. 09-6829 8015

Jan Forsbom, Front Group Oy, hallituksen jäsen, puh. 050-531 9292

Front on suomalainen varainhoitopalveluita ja sijoitusratkaisuja tarjoava konserni. Olemme indeksisijoittamisen edelläkävijä sekä Suomessa että kansainvälisesti. Keskitymme palvelemaan varakkaita yksityishenkilöitä ja instituutioasiakkaita. Yhtiö on perustettu 2006 ja sen omistavat yhtiön palveluksessa työskentelevät avainhenkilöt kokonaisuudessaan.