Etusivu » Tiedotteet » Pankit ja rahoitus » Förvärvet av Head Asset Management Oy har fullbordats

Evli Pankki Oyj

Förvärvet av Head Asset Management Oy har fullbordats

Pressmeddelande.
Publicerad: 19.10.2015 kl. 14:15
Utgivare: Evli Pankki Oyj

Evli Bank Abp har 30.9.2015 undertecknat ett köpebrev varigenom Evli Bank förvärvar en 90 procents ägarandel i Head Asset Management Oy. Villkoren för transaktionen har uppfyllts och transaktionen har därmed genomförts 19.10.2015.

Ytterligare information:

Maunu Lehtimäki, verkställande direktör, Evli Bank Abp, tel. (09) 4766 9304 eller 050 553 3000

Thomas Procopé, verkställande direktör, Head Asset Management Oy, tel. (09) 25115 20 eller 0400 817 250

Evli Bank Abp

Evli är en äkta privat bank som har placering som specialområde. Vi hjälper privatpersoner och samfund att öka sin förmögenhet. Evli tillhandahåller kapitalförvaltningstjänster, tjänster relaterade till kapitalmarknaderna, såsom förmedling av aktier och andra placeringsprodukter, market making och placeringsanalys samt Corporate Finance-tjänster. Dessutom tillhandahåller vi banktjänster som stöder kundernas placeringsverksamhet. Evlis kunder utgörs å ena sidan av dagens och framtidens förmögna privatpersoner, deras familjer och företag med kopplingar till dem samt å andra sidan av institutionella kunder, såsom försäkringsbolag, pensionsstiftelser, organisationer, kommuner och företag. Evli har cirka 250 anställda. Evlis förvaltade kundmedel uppgår till 8,4 miljarder euro (netto 6/2015). www.evli.com