Etusivu » Tiedotteet » Pankit ja rahoitus » Danske Bank valtion eläkesijoitusten säilyttäjäksi

Danske Bank

Danske Bank valtion eläkesijoitusten säilyttäjäksi

Julkaistu: 19.01.2015 klo 11:17
Julkaisija: Danske Bank

Valtion Eläkerahasto on nimennyt Danske Bank Oyj:n säilyttäjä- ja selvittäjäpankiksi suorille osake- ja korkosijoituksilleen.

Valinta tehtiin avoimen kilpailutuksen perusteella, johon osallistuivat keskeisimmät kansainväliset ja kotimaiset alan toimijat. Valinnassa käytettiin laajaa joukkoa Valtion Eläkerahaston kannalta keskeisiä kriteereitä, esimerkiksi palvelun laatua, IT-ratkaisujen toimivuutta ja hintakilpailukykyä.

– Järjestimme vuonna 2014 säilytyspalveluita koskevan EU-laajuisen julkisen tarjouskilpailun, jonka myötä arvioimme tarjouksen jättäneitä toimijoita ja heidän tarjoamiaan palveluita VER:n toiminnan ja tarpeiden mukaisten keskeisten kriteerien kautta. Valtion Eläkerahaston lakiasiainjohtaja Tiina Tarma kertoo.

– Olemme luonnollisesti erittäin tyytyväisiä saadessamme hoidettavaksemme näin laajan ja monipuolisen asiakkuuden. Valtion Eläkerahasto on yksi Suomen suurimmista sijoittajista ja säilytyspalvelujen tarjoaminen tämän kokoluokan toimijalle auttaa meitä entisestään kehittämään palveluvalikoimaamme, toteaa Minna Saonegin, Danske Bankin Global Custodysta vastaava johtaja.

Valtion Eläkerahaston nykyinen säilyttäjäpankki luovuttaa sijoitussalkun säilytyksen Danske Bankille toukokuussa 2015.

Minna Saonegin, Head of Custody, Sales and Advisory, Danske Bank. Puh. 050 549 3421

Tiina Tarma, Lakiasiainjohtaja, Valtion Eläkerahasto. Puh. 09 2515 7024

www.danskebank.fi/media

Danske Bank on Pohjoismaiden johtavia pankkikonserneja, joka palvelee henkilö,- yritys- ja yhteisöasiakkaita 15 maassa. Suomessa tuotamme asiakaslähtöisiä pankkiratkaisuja yli miljoonan asiakkaamme tarpeisiin. Danske Bankilla on erinomainen kansainvälinen asiantuntijaverkosto ja olemme modernien mobiili- ja tablettipankkipalvelujen edelläkävijä.