Etusivu » Tiedotteet » Pääuutinen » Kokoomusopiskelijat: Yhdenvertaisuus ei ole valikoivaa!

Kokoomuksen Opiskelijaliitto Tuhatkunta ry

Kokoomusopiskelijat: Yhdenvertaisuus ei ole valikoivaa!

Julkaistu: 15.09.2013 klo 13:54
Julkaisija: Kokoomuksen Opiskelijaliitto Tuhatkunta ry

Kokoomuksen Opiskelijaliitto Tuhatkunta ry puolustaa perustuslain suojaamaa ihmisten yhdenvertaisuutta kaikissa tilanteissa.

Kokoomuksen Nuorten Liiton (KNL) puheenjohtaja Susanna Koski väittää STT:lle sunnuntaina, että homoparien mahdollinen adoptio-oikeus saattaisi haitata heteroparien adoptiomahdollisuuksia. Kokoomusopiskelijat muistuttaa KNL:n puheenjohtajaa Susanna Koskea perustuslain kuudennesta pykälästä ja ihmisten oikeudesta yhdenvertaiseen kohteluun. ”Adoptio lähtee lapsen edusta. Rajaamalla kategorisesti homoparit pois rajoitetaan mahdollisten adoptiovanhempien määrää. Miten tämä voi olla lapsen edun mukaista?”, kysyy Kokoomusopiskelijoiden puheenjohtaja Akseli Hakala.

Kokoomusopiskelijat uskoo todelliseen mahdollisuuksien tasa-arvoon sekä sivistykseen ja välittämiseen. Suvaitsevaisuus ja oikeudenmukaisuus – ihmisarvo – ei ole valinnainen vaan yhteiskunnan peruskivi. ”Kosken ja Kokoomusnuorten tulee ymmärtää, että vapauden toinen puoli on vastuu sanoista ja teoista. Suomalaista yhteiskuntaa ei rakenneta ajatukselle, jossa jonkun yhdenvertaisuus on suurempaa kuin toisen”, linjaa Hakala.

Rovaniemelle Kokoomusopiskelijoiden vuotuiseen Syyskorkeakouluun kokoontunut jäsenistö esittää syvän huolestumisensa sisarliiton johdon toimia kohtaan. "Kokoomusopiskelijoiden jäsenistö on pettynyt Kokoomusnuorten johdon toimiin, joissa sivistys, välittäminen ja vastuu loistavat vain poissaolollaan", päättää syksyn edustajistovaaleihin keskittyvän opiskelijaliitto Tuhatkunnan puheenjohtaja Hakala.

Rovaniemellä 15.9.2013

Akseli Hakala, puheenjohtaja