Etusivu » Tiedotteet » Pääuutinen » EarthVoice 2012 -ilmastokonsertit yhdistävät rockin klassiseen musiikkiin ja ympäristönsuojeluun

Suomen luonnonsuojeluliitto

Julkaistu: 25.11.2011 klo 11:36
Julkaisija: Suomen luonnonsuojeluliitto

Espoossa Sellosalissa esiintyvät 19.-20.1.2012 muun muassa tanssitaiteilija Sami Saikkonen, Waltari, Paradise Oskar (19.1), Saara Aalto (20.1), Vox Secret Ensemble, pianisti Kari Tikkala (Maj Lind -pianokilpailun voittaja), tanssitaiteilija Helena Romppanen sekä Allegros Jousikvartetti. Konsertin juontaa Sami Saikkonen ja hän ohjaa myös konsertin yhteisnumerot.

"Ihmisen osuus maailman historiassa on häviävän lyhyt. Luonto on ikuinen. Ihminen on täällä vain laina-ajalla. Silti kuvittelemme olevamme luontoa arvokkaampia ja voimakkaampia! Ihmisen tulisi oppia kunnioittamaan luonnon ja maapallon perusarvoja - säilyäkseen itse täällä hengissä", ravistelee Waltari-yhtyeen nokkamies Kärtsy Hatakka.

Visuaalisesti näyttävässä musiikkishowssa rock yhdistää klassisen musiikin Maa-planeetan värähtelyyn huipentuen finaaliin Michael Jacksonin Earth Songin sävelin, Kärtsy Hatakan sovittamana kaikille artisteille. Konsertin puvustuksessa nähdään muun muassa Ivana Helsingin visioita luonnosta.

Ensimmäistä kertaa järjestettävässä tapahtumassa on mukana Suomen luonnonsuojeluliitto, joka jakaa vinkkejä lähiluonnon ja ilmaston auttamisesta. Konserteilla tuetaan myös Suomen luonnonsuojeluliiton työtä ilmastomme hyväksi.

"EarthVoice 2012 -tapahtuma kutsuu valovoimaisia taiteilijoita, ympäristöjärjestöjä, asiantuntijoita ja yhteisestä ympäristöstä välittäviä ihmisiä mukaan maan sykkeeseen. Toivomme, että mahdollisimman moni altistaisi itsensä ainutlaatuiselle tapahtumalle", sanoo viestintäpäällikkö Matti Nieminen Suomen luonnonsuojeluliitosta.

Lasten ja nuorten ympäristöjärjestö Luonto-Liitto tuo Sellosaliin Suomen suurpedot -valokuvanäyttelyn, joka kertoo uhanalaisista suurpedoistamme. Pääkaupunkiseudun Kierrätyskeskuksen ympäristökoulu Polku esittelee puolestaan Samaan aikaan toisaalla -näyttelyä.

EarthVoice 2011-2012 tapahtuman järjestää aatteellinen yhdistys Suden Ääni ry, kumppaneinaan Sellosali, Suomen luonnonsuojeluliitto, Luonto-Liitto, Espoon kaupunki, Kauppakeskus Sello, Villa Elfvikin luontotalo, Humanistinen Ammattikorkeakoulu, Greenvoice-tuotannot sekä esiintyvät artistit.

Kesto väliaikoineen on 2 h. Konserttia suositellaan yli 8-vuotiaille. Liput 25/23 € (+palvelumaksu), Lippupiste.

www.earthvoice.fiwww.lippu.fi

Lippuvaraukset(ryhmät):

Anne Lampela, puh. 041 522 6580, anne.lampela@juvenalia.fi

Ympäristö- ja ilmastoasiat:

Pirjo Itkonen, koordinaattori, Suomen luonnonsuojeluliitto, puh. 050-929 7192, pirjo.itkonen@sll.fi

EarthVoice 2011-2012 tapahtuman tuotanto:

Suden Ääni ry

Tiedotus: Senja Korhonen, puh. 0440-153 150, senjajoutsen@gmail.com

Mediakoordinaattori: Ulla Viskari Perttu (HUMAK), puh. 050-588 3082, ulla.viskari-perttu@kolumbus.fi