Etusivu » Tiedotteet » Pääuutinen » Demarinuorten Räsänen vaatii ministeri Hautalan eroa

Sosialidemokraattiset Nuoret ry

Demarinuorten Räsänen vaatii ministeri Hautalan eroa

Julkaistu: 19.03.2013 klo 13:16
Julkaisija: Sosialidemokraattiset Nuoret ry

Demarinuorten puheenjohtaja Joona Räsänen vaatii kehitysministeri Heidi Hautalan eroa. Räsäsen mukaan Hautala ei nauti kansalaisten luottamusta.

- Ministeri Hautala on tukenut harmaata taloutta ja myöhemmin vielä vähätellyt tekoaan. Hän on osoittanut erittäin huonoa esimerkkiä kaikille suomalaisille. Tämänkaltainen moraaliton ja epärehellinen käytös heikentää sekä ministeri Hautalan että koko hallituksen uskottavuutta, puheenjohtaja Räsänen linjaa ja jatkaa:

- Hautalan puheet ja teot ovat ristiriidassa. Hän on osoittanut, ettei ole toiminut ministerin arvovallan vaatimalla tavalla. Länsinaapurissamme Ruotsissa on lukuisia esimerkkejä, joissa ministerit ovat kantaneet vastuunsa ja jättäneet tehtävänsä kun heidän uskottavuutensa on asetettu kyseenalaiseksi.
Puheenjohtaja Räsänen peräänkuuluttaa koko Vihreän liikkeen vastuuta.

- Mikäli rötösherrana olisi jonkun muun puolueen edustaja, olisivat vihreät ensimmäisenä heristelemässä sormeaan. Voisiko ministeri Hautala osoittaa, että vihreätkin elävät kuten opettavat, puheenjohtaja Räsänen tivaa.

Lisätiedot:
Joona Räsänen