Etusivu » Tiedotteet » Ohjelmistoteollisuus » Vincitin listautuminen etenee - Jollan Tomi Pienimäki pestattu kippariksi

Vincit Oy

Vincitin listautuminen etenee - Jollan Tomi Pienimäki pestattu kippariksi

Julkaistu: 07.07.2015 klo 14:00
Julkaisija: Vincit Oy

Ohjelmistotalo Vincit Oy ilmoitti kesäkuun alussa etsivänsä kumppania ja selvittävänsä listautumista First North -markkinapaikalle. Selvitysvaiheesta ollaan nyt siirtymässä toteutukseen, jota vetämään on nimitetty Tomi Pienimäki.

Vincitin toimitusjohtaja Mikko Kuitunen kommentoi tilannetta: "Vincit on seilannut komennossani reilut kahdeksan vuotta menestyksellä. Meille on tämän johdosta avautunut ainutlaatuinen mahdollisuus saada aivan uudenlaista tuulta purjeisiin, ja olemmekin päättäneet tarttua rohkeasti haasteeseen.”

Listautumista varten perustetaan uusi yhtiö Vincit Group Oy, jonka toimitusjohtajana aloittaa Tomi Pienimäki. Pienimäki siirtyy Vincitiin Jollan toimitusjohtajan tehtävästä. Aiemmin hän on toiminut mm. Itellan tietohallintojohtajana. Mikko Kuitunen jatkaa ohjelmistoliiketoiminnan vetäjänä Vincit Oy:n toimitusjohtajana kuten tähänkin asti. Uusi yhtiörakenne mahdollistaa jatkossa kumppaniyrityksen mukaantulon sekä toiminnan laajentamisen ohjelmistokehityksen lisäksi myös  muihin digitalisoimispalveluihin, kuten jatkuviin IT-palveluihin, tietoturvaan ja pilvipalveluihin.

Tomi Pienimäki: "Vincit on laajentunut nopeasti yli 150 työntekijän yritykseksi ja Tampereelta Helsinkiin. Tämä luo erinomaisen pohjan siirtymiselle seuraavaan kasvuvaiheeseen eli kohti First North -markkinapaikkaa. Oltuani rakentamassa Jollan tarinaa alkumetreiltä alkaen globaaliksi tuotetoimijaksi ja toimittuani pitkään tietohallintojohtajana, olen vakuuttunut, että Vincitin tiimissä on kaikki ainekset uudistaa merkittävästi suomalaista IT-markkinaa ja haastaa isoja toimijoita. Siksi otan innolla uuden tehtävän vastaan."

Kumppanivalinnan ja listautumisen etenemisestä tiedotetaan enemmän elokuussa.

Toimitusjohtaja Tomi Pienimäki

Vincit Group Oy
tomi.pienimaki@vincit.fi

Toimitusjohtaja Mikko Kuitunen
Vincit Oy

mikko.kuitunen@vincit.fi

Mediapankki: http://www.vincit.fi/mediapankki/

---

Vincit on Suomen paras työpaikka 2014 ja 2015. Vuonna 2007 perustettu Vincit on ohjelmistotalo, jossa työskentelee parhaillaan 145 asiantuntijaa Tampereella ja Helsingissä. Huippulaadun takeena Vincit tarjoaa toimituksilleen sataprosenttisen tyytyväisyystakuun. www.vincit.fi.