Etusivu » Tiedotteet » Ohjelmistoteollisuus » Talgraf Oy:n ohjelmistotuotteille myönnetty Avainlippu

Suomalaisen Työn Liitto

Talgraf Oy:n ohjelmistotuotteille myönnetty Avainlippu

Julkaistu: 16.09.2014 klo 16:40
Julkaisija: Suomalaisen Työn Liitto

Suomalaisen Työn Liitto on myöntänyt oululaisen Talgraf Oy:n kehittämille Talgraf ja Accuna –ohjelmistotuotteille Avainlippu-tunnuksen osoituksena siitä, että Talgraf ja Accuna –ohjelmistot työllistävät Suomessa, ja ovat 100% suomalaista työtä.

Talgraf-tuoteperhe on Suomen käytetyin talousraportointiin ja budjetointiin kehitetty ohjelmisto, jonka ensimmäiset versiot syntyivät jo 1990-luvulla. Vuonna 2013 lanseerattu Accuna-tuoteperhe on uuden sukupolven talousinformaatio-ohjelmisto, joka sisältää paljon esim. visuaalisuuteen, tietosisältöön ja tiedon jakamiseen liittyviä uusia mahdollisuuksia.

Avainlippu voidaan myöntää Suomessa valmistetulle tuotteelle tai Suomessa tuotetulle palvelulle. Lisäksi tuotteen tai palvelun kotimaisuusasteen on oltava vähintään 50 prosenttia omakustannusarvosta, jossa otetaan huomioon tuotteeseen liittyvät kustannukset, kuten henkilöstökustannukset, alihankinnat ja materiaalihankinnat.

– Asiakkaat tietävät tarpeet – me kehitämme ratkaisut, Avainlippu tukee tätä viestiämme asiakasläheisestä toimintatavastamme. Suomalaiset taloushallinnon ammattilaiset saavat meiltä suomalaisten ohjelmistoammattilaisten kehittämät ratkaisut, jotka pystyvät vastaamaan erityisen hyvin suomalaisiin raportointi- ja budjetointitarpeisiin, kertoo Talgraf Oy:n toimitusjohtaja Kari Kailasuo.

Avainlippu on jo lähes 50 vuotta kertonut suomalaisille, että merkin kantaja työllistää Suomessa. Kotimaisen tuotteen tai palvelun hankinnan nähdään edesauttavan suomalaista kilpailukykyä ja hyvinvointia, ja sitä kautta se on monelle myös arvovalinta ja yhteiskunnallista vaikuttamista, toteaa Avainlipun Brand Manager Reetta Mentu.

– Avainlippu on myös helppo tapa yritykselle tuoda suomalaisuus tuotteessa tai palvelussa näkyväksi omille sidosryhmilleen. Merkki tunnetaan hyvin, 88% suomalaisista tuntee Avainlipun erittäin tai melko hyvin. Merkki myös vaikuttaa ostopäätöksiin, kuluttajista suurin osa (58%) sanoo Avainlipun vaikuttavan ostopäätökseen myönteisesti, Reetta Mentu kertoo.

LISÄTIETOJA:

Kari Kailasuo, Toimitusjohtaja, Talgraf Oy, puh. 040 510 4404, kari.kailasuo@talgraf.fi

Reetta Mentu, Brand Manager, Suomalaisen Työn Liitto, puh. 050 561 5030, reetta.mentu@avainlippu.fi

Talgraf Oy on Suomen johtava taloushallinnon raportointi- ja budjetointiratkaisuihin erikoistunut ohjelmistotoimittaja, joka kehittää tehokkaita ohjelmistoja talouden raportointiin, suunnitteluun ja ennustamiseen sekä talouden tietomassan automaattiseen keräämiseen, yhdistämiseen, jalostamiseen ja jakamiseen.

www.talgraf.fi

Suomalaisen Työn Liitto on asiantuntijaorganisaatio, jonka tehtävänä on edistää suomalaisen työn arvostusta ja menestystä. Liitto hallinnoi suomalaisen työn puolesta toimivia merkkejä ja verkkopalveluita. Vuonna 1912 perustetulla liitolla on yli 2 400 yritys- tai yhteisöjäsentä. Avainlippu on Suomessa valmistetuille tuotteille ja Suomessa tuotetuille palveluille myönnettävä alkuperämerkki. Avainlipun käyttöoikeus on yli 3000 tuotteella, tuoteryhmällä tai palvelulla.
www.avainlippu.fi