Etusivu » Tiedotteet » Ohjelmistoteollisuus » SAP ja Business Objects yhdessä vahvempia

SAP ja Business Objects yhdessä vahvempia

Julkaistu: 25.11.2008 klo 11:34
Julkaisija:

IDC:n tutkimuksen mukaan SAP ja SAP:n omistama Business Objects ovat yritysten Enterprise Performance Management -markkinoiden kärjessä. SAP on yritysoston jälkeen entistä vahvempi, kun Business Objets:n Business Intelligence -tuotteet ovat täydentäneet tuotevalikoimaa. Uusi tuotevalikoima kattaa nyt myös kasvavien ja keskisuurten yritysten segmentin.

Tutkimusyhtiö IDC:n markkinatutkimuksen (Worldwide Business Analytics Software 2008 - 2012 Forecast and 2007 Vendor Shares) mukaan EPM (Enterprise Performance Management) -alue on SAP:n hallussa. Yhdistyneet SAP ja Business Objects johtavat EPM-alueen sovellusten ja työkalujen markkinoita. Tulokset perustuvat ohjelmistojen lisenssi- ja hallinnointimyyntiin. Yhteisyritys kattaa laajasti koko markkinat.

Tutkimuksen mukaan SAP:n ja Business Objects:n johtoasema perustuu SAP:n kattavaan EPM-myyntiin ja Business Objects:n jatkuneeseen kasvuun BI-työkalujen myynnissä. Yhdistymisen jälkeen SAP:n vahvuuksia ovat kattava asennuskanta, laaja tuotevalikoima, vahva brändin tunnettuus, hyvä tuotekehitys sekä markkinointiresurssit. Business Objects laajentaa SAP:n tuotevalikoimaa erityisesti kasvavien ja keskisuurten yritysten segmentissä Crystal Reports -raportointisovellusten myötä.

IDC arvioi SAP:n ja Business Objects:n erillisiä markkinaosuuksia vuonna 2007 ennen yritysten yhdistymistä, ja silloin yritysten osuudet EPM-työkalujen ja -sovellusten markkinoista olivat 11,2 % ja 7,6 %. Tutkimuksessa kävi myös ilmi, että SAP:n osuus EPM-markkinoista kasvoi 19,3 prosenttia. Kasvu oli nopeampaa kuin markkinoiden kasvuvauhti.

Mikko Vesa, Enterprise Sales Executive, SAP Finland, 040 5855078

SAP on maailman johtava integroitujen liiketoimintaratkaisujen* toimittaja. SAP tarjoaa ohjelmistoja ja palveluita, joiden avulla kaikenkokoiset yritykset yli 25 toimialalla voivat menestyä paremmin. SAP:lla on 75 000 asiakasta (sisältää Business Objects -yritysoston mukana tulleita asiakkaita) yli 120 maassa. SAP on listattu useissa eri pörsseissä, muun muassa Frankfurtin ja New Yorkin pörsseissä. Lisätietoja osoitteesta www.sap.com/finland.

*SAP määrittelee liiketoimintaratkaisuihin kuuluviksi yrityksen resurssien suunnittelun ja siihen liittyvien sovelluksien hoitamisen.