Etusivu » Tiedotteet » Ohjelmistoteollisuus » Acandolle sopimus Componentan globaalin SAP-toiminnanohjausjärjestelmän tuki- ja kehityspalveluista

Julkaistu: 05.03.2014 klo 12:20
Julkaisija: Nuolenpää

Acando on solminut Componenta Oyj:n kanssa sopimuksen globaalin SAP-toiminnanohjausjärjestelmän tuki- ja kehityspalveluista. Sopimus kattaa tuki-, muutoshallinta- ja pienkehityspalvelut sekä uusien projektien toteuttamisen mm. Suomessa, Ruotsissa ja Turkissa, joissa Componentan keskeiset tuotantolaitokset sijaitsevat.

Yhteistyöllä pyritään selättämään teollisuusyrityksille tyypillisiä IT:n kipukohtia, kuten esimerkiksi liiketoiminnan maantieteellistä hajaantumista. Tukemalla Componentan tuotantolaitosten ja toimipisteiden välisiä yhtenäisiä prosesseja ja toimitusketjun läpinäkyvyyttä saadaan liiketoiminnan ohjaus ja seuranta uudelle tasolle.

Componentan Group IT Director Jussi Vuorisen mukaan Acando tarjosi kilpailutuksessa parhaan suunnitelman, joka vastasi yhtiön tuki- ja kehityspalveluille asetettuja kriteereitä ja tavoitteita.

”Componentalle on tärkeää saada yhteistyökumppani, joka kykenee palvelemaan meitä paikallisesti myös Turkissa, missä on 60 prosenttia koko henkilöstöstä, ja samalla tukemaan yhtenäistä ”One Componenta” -toimintamallia ”, kertoo Componentan Jussi Vuorinen.

“Acandon asiantuntemus laajoista SAP-ympäristöistä ja toimintaverkoston kattavuus edesauttoivat tämän sopimuksen solmimisessa. Voimme tarjota Componentalle paljon kaivattua ketteryyttä ja operatiivista tehokkuutta, koska meillä on vastaavista it-ympäristöistä paljon kokemusta ja tukena kansainvälinen palveluorganisaatio heille tärkeissä maissa”, toteaa Acandon toimitusjohtaja Ferhat Kaya.

ERP-järjestelmä sisältää työkalut muun muassa taloushallintoon, tilaus-toimitusketjun hallintaan, tuotantoon, hankintoihin, varastohallintaan ja raportointiin. Lisäksi Acandon kyvykkyys mobiilijärjestelmien rakentamisessa ja tukemisessa vastaa Componentan tarpeisiin. Componentalle olennaista on se, että tieto säilyy samassa muodossa ja on aina käytettävissä olipa kyse suunnittelusta, palvelutoiminnasta tai tuotannosta. Globaalin tiedon välitön saatavuus ja jakaminen on entistä tärkeämpi kilpailutekijä Componentalle.

Lisätiedot:

Jussi Vuorinen, Group IT Director, Componenta Oyj, Puh. +358 (0) 40 722 1779

Ferhat Kaya, Toimitusjohtaja, Acando Oy, Puh. +358 (0)40 591 7718

Componenta on kansainvälisesti toimiva metalliteollisuuden konserni, jonka tuotantolaitokset sijaitsevat Suomessa, Turkissa, Hollannissa ja Ruotsissa. Componentan liikevaihto vuonna 2013 oli 511 miljoonaa euroa ja sen osake listataan NASDAQ OMX Helsingissä. Yhtiö työllistää noin 4 400 henkilöä. Componenta toimittaa valettuja ja koneistettuja komponentteja sekä niistä koostuvia vaativia kokonaisratkaisuja asiakkailleen, jotka ovat globaaleja ajoneuvo-, kone- ja laitevalmistajia.Componentan osake on listattu NASDAQ OMX Helsingissä. Konsernin Turkissa sijaitsevan tytäryhtiön, Componenta Dökümcülük AS:n osake on listattu Istanbulin pörssissä. www.componenta.com

Acando Oy

Acando on IT-alan konsultointiyritys, joka toimii viidessä Euroopan maassa, Suomessa, Ruotsissa, Norjassa, Englannissa ja Saksassa. Yhtiö työllistää yhteensä noin 1 000 henkilöä. Suomessa Acando tekee ratkaisuja SAP:n toiminnanohjauksen, BI:n ja liikkuvan työn sovellusten parissa. Acandon palvelukokonaisuuteen kuuluu myös kaiken kattava ylläpito, jossa toimintaa saadaan tehostettua kustannustehokkaasti hyödyntämällä koko konsernin vahvuuksia. Acando on listattu NASDAQ OMX Nordicissa, ja sen pääkonttori sijaitsee Tukholmassa. www.acando.fi