Etusivu » Tiedotteet » Musiikki ja viihde » Vuoden äänikirja 2015 -palkinto Vesa Vierikolle

Celia

Vuoden äänikirja 2015 -palkinto Vesa Vierikolle

Julkaistu: 02.12.2015 klo 14:00
Julkaisija: Celia

Vuoden 2015 äänikirjaksi on valittu näyttelijä Vesa Vierikon lukema äänikirja Rintaperillinen. Palkinto myönnetään äänikirjan lukijalle, koska luenta vaikuttaa ratkaisevasti siihen, miten kirjan sisältö välittyy kuulijalle.

Vesa Vierikon luenta Rintaperillisessä on luontevaa ja rytmisesti kiinnostavaa. Ajatuksellisesti luenta on eheää ja läsnä olevaa. Erityisesti raati kiittää siitä, että lukijan tietoisuus kuulijasta ei herpaannu missään vaiheessa. Lukijan ilmaisuvoimainen ääni on myös liikkuva ja miellyttävä.

Palkittu äänikirja on tuotettu Celian äänikirjakokoelmaan yhteistyössä Kustannusosakeyhtiö Paasilinnan kanssa. Alkuperäisteoksen on kirjoittanut Aleksi Aalto. Vuoden äänikirja julkistettiin nyt jo seitsemännen kerran.

Näkövammaisten kirjastoyhdistyksen äänikirjaraati jakaa toimikautensa päättyessä äänikirjapalkinnon. Tarkoituksena on korostaa laadukkaan äänikirjan merkitystä henkilöille, joiden on vaikea lukea tavanomaista kirjaa.

Lisätietoa:

Äänikirjaraadin sihteeri Pirjo Nironen
pirjo.nironen@celia.fi

Celia on saavutettavan julkaisemisen ja aineiston asiantuntijakeskus. Tehtävämme on tukea lukemisesteisten suomalaisten yhdenvertaisia mahdollisuuksia lukemiseen, oppimiseen ja yhteiskunnalliseen osallistumiseen. Tavoitteen saavuttamiseksi teemme yhteistyötä sekä yksityisen että julkisen sektorin toimijoiden kanssa. Celia on osa opetus- ja kulttuuriministeriön hallinnonalaa.

www.celia.fi