Etusivu » Tiedotteet » Musiikki ja viihde » Teatteria perheen pienimmille – Risa ja Räsä on tarina mahdottomista hammaspeikoista

Tampereen Työväen Teatteri

Julkaistu: 08.10.2015 klo 09:00
Julkaisija: Tampereen Työväen Teatteri

MEDIATIEDOTE 7.10.2015 vapaa julkaistavaksi

Tampereen Työväen Teatterissa saa lauantaina 10.10. suomenkielisen kantaesityksensä Thorbjörn Egnerin klassikkotarinaan perustuva Risa ja Räsä (Karius og Baktus). Se on monessa sukupolvessa luettu tarina kahdesta hammaspeikosta. Tarina muistuttaa lapsia kaikille tärkeästä asiasta antamalla mahdollisuuden itse oivaltaa.

Risa ja Räsä viihtyvät hyvin uudessa kodissaan, jota he laajentavat innolla. Mutta sitten ilmestyy paha vihollinen hammasharja ja sen jälkeen vielä suurempi peto hammaslääkäri. Miten kahden iloisen hammaspeikkomme käy?

Näytelmän on suomentanut, ohjannut ja visualisoinut Maarit Pyökäri. Rooleissa nähdään Kristiina Hakovirta ja Vesa Kietäväinen.

Risa ja Räsä on oiva mahdollisuus tutustuttaa perheen pienimmät teatterin kiehtovaan maailmaan. Näytelmää suositellaan yli 3-vuotiaille. Kesto on 40 minuuttia, eikä siinä ole väliaikaa. Liput 10 €. Esityspaikka on Kellariteatteri.

Syksyllä tulee ensi-iltaan myös toinen Thorbjörn Egnerin tarinaan perustuva näytelmä Kolme iloista rosvoa. Sen ensi-ilta on 27.10. Eino Salmelaisen näyttämöllä.

Lisätietoja ja haastattelupyynnöt
tiedottaja Sari Andersson, puh. 050 5969 069, sari.andersson@ttt-teatteri.fi