Etusivu » Tiedotteet » Musiikki ja viihde » Residenssitaiteilija diplomikonsertin solistina

Oulu Sinfonia

Residenssitaiteilija diplomikonsertin solistina

Julkaistu: 26.01.2016 klo 11:01
Julkaisija: Oulu Sinfonia

Residenssitaiteilija, sellisti Matthew Barleyn pariviikkoinen Oulun vierailu huipentuu torstaina 28.1. klo 19 Madetojan salin lavalle hänen soittaessaan Living notes -konsertin solistina. Barley on maailmanluokan muusikko, joka suhtautuu intohimoisesti erityisesti luovaan musisointiin ja muusikoiden kouluttamiseen. Viime viikon hän vietti Oulu Sinfonian muusikoiden kanssa improvisaatio- ja kamarimusiikkityöpajan parissa. Hän on konsertoinut ympäri maailmaa useiden tunnettujen muusikoiden kanssa yli genrerajojen ja levyttänyt monia kiiteltyjä äänitteitä myös viulistivaimonsa Viktoria Mullovan kanssa.

Barleyn uuden musiikin ryhmä ”Between The Notes” on vetänyt yli 60 projektia musiikin opiskelijoille ja orkesterimuusikoille ympäri maailmaa, myös esimerkiksi Sibelius-Akatemiassa, jonka opiskelijoita illan kapellimestari Edward Ananian-Cooperkin toistaiseksi on. Waltonin jazz-sävyisen sellokonserton ja  Shostakovitsin oikukkaan ensimmäisen sinfonian sisältävä konsertti on Ananian-Cooperin kapellimestaridiplomi, jota tulee arvioimaan kolmihenkinen raati, johon kuuluvat kuuluvat Sibelius-Akatemian orkesteri-, kamarimusiikki- ja kapellimestarikoulutuksen professori Nils Schweckendiek sekä kapellimestarit Jukka Iisakkila ja David Claudio.

Raati on haastattelussa ravintola Preludissa klo 18.30 järjestettävässä Varaslähdössä.

Leena Pälli, intendetti