Etusivu » Tiedotteet » Musiikki ja viihde » Red Bull Garagen haku päättyi – bändit valittu!

Red Bull Garagen haku päättyi – bändit valittu!

Julkaistu: 18.06.2013 klo 09:27
Julkaisija: Red Bull

Huikean avoimen bändihaun seasta Kuudennen Aistin Red Bull Garage -lavaa nousevat tärisyttämään Hunters, The Spoonshiners ja Weepikes.

Red Bull Garagen ja Kuudennen Aistin avoimeen hakuun osallistui tänä vuonna käsittämättömät 69 bändiä, mutta määrä ei tällä haavaa missään nimessä korvannut laatua – rima pysyi korkealla koko kirjon läpi.

Valintaprosessi ei todellakaan ollut läpihuutojuttu, kun vain kolme esiintyjää oli tästä timanttien joukosta hiottava. Useat bändit olivat keränneet mairittelevat lukemat tykkäyksiä Red Bull Garagen sivuilla, eikä Fullsteam Recordsin, Rumban ja Kuudennen Aistin edustajista koostunut raati voinut näin korkean tason edessä olla täysin yksimielinen. Lopulta kuitenkin pisteet ratkaisivat, ja Garagen lavalle nousevat kovimmista kovimmat bändit. Aiemmin julkaistujen bändien lisäksi siellä soittavat Hunters, The Spoonshiners ja Weepikes.

Nuorempaa polvea Red Bull Garagessa edustaa Hunters, josta tuomarit mainitsivat sen olevan perinnetietoista katurockia, jota aina tarvitaan. The Spoonshiners sen sijaan erottuu rouhealla mutta herkällä tatsilla, edustaen rootsimpaa kamaa autotallityylillä – myös kaljan- ja äijänkatkuinen surinarock maailman suurimmalla sydämellä mainittu. Weepikes elää uutta uutta tulemista (luit oikein), kun jo 1994 perustettu helsinkiläisbändi pistää uutta pökköä pesään keräten uusia faneja vanhojen rinnalle.

Kuudes Aisti  5.-7.7.2013.

Hunters

The Spoonshiners

Weepikes