Etusivu » Tiedotteet » Musiikki ja viihde » Nuotin vieressä on tilaa lauantaina

Oulun juhlaviikot

Nuotin vieressä on tilaa lauantaina

Julkaistu: 14.08.2013 klo 13:19
Julkaisija: Oulun juhlaviikot

Oulun seudun vireää ja perinteikästä kuorotoimintaa tuodaan esille Oulun juhlaviikoilla lauantaina 17. elokuuta. Noin parikymmentä kuoroa esiintyy keskustan ravintoloissa ja kahviloissa klo 12.30-18, ja kaikki kuorot kokoontuvat suureen yhteiskonserttiin Rotuaarin lavalle klo 14. Konsertin kesto on noin 1,5 tuntia, ja sen juontaa Soittajain ja Laulajain Liiton Sulasolin Oulun piirin puheenjohtaja Markus Lumme.

Tapahtuma on loistava mahdollisuus tutustua Oulun seudun rikkaaseen kuorokulttuuriin, ja  koollekutsujana toiminut kuoromusiikin läänintaiteilija Mihkel Koldits toivookin tapahtumasta uutta perinnettä. ”Ideana on, että kuorot menevät yleisön luo. Kyseessä ei ole edes matalan kynnyksen tapahtuma, sillä kuoro tulee kirjaimellisesti istumaan viereiseen penkkiin”, Koldits summaa.

Mukana ovat seuraavat kuorot: Mieskvartetti Uleåborg, Sekakuoro Cassiopeia, Tuiran Kamarikuoro, Laulutrio M@, Kaikukuoro, Oulun Karjalaseuran kuoro Käköset, Merikosken Laulu, Sekakuoro Kärpänen, Viihdekuoro Ouluttaret, Mieskuoro Pohjan Laulu, Haukiputaan mieskuoro, Naiskuoro Ultima Thule, Ja Rokki Soi, Sekakuoro Oulun Laulu, Viihdepiikkarit, Iso Ilo sekä Oulun Työväen Lauluryhmät.

Tapahtuma on osa uuden Oulun juhlavuotta. Aikataulu ja lisätietoja osoitteessa www.oulunjuhlaviikot.fi.

_________

Kuoropäivän taiteellinen johtaja Mihkel Koldits, puh. 029 5330 865, mihkel.koldits@minedu.fi

Festivaalikoordinaattori Katri Dahlström, puh. 0400 492649, katri@oulunjuhlaviikot.fi.

www.oulunjuhlaviikot.fi