Etusivu » Tiedotteet » Musiikki ja viihde » Lastenklinikoiden Kummit vaikuttaa Varsinais-Suomessa – tapahtumia tuodaan Turkuun

Lastenklinikoiden Kummit ry

Julkaistu: 26.03.2014 klo 09:30
Julkaisija: Lastenklinikoiden Kummit ry

Lastenklinikoiden Kummit järjestää tänä vuonna Turussa korkeatasoisen Fashion with Friends -muotitapahtuman lokakuussa sekä perinteisen Joulu Mielelle -konserttinsa marraskuussa. Molempien hyväntekeväisyystapahtumien pitopaikkana toimii yksi Suomen tunnetuimmista luovan talouden keskuksista, Logomo.

TYKS:n alueelta on kantautunut jo pitkään toiveita Kummit-tapahtumien tuomisesta pääkaupunkiseudulta Turun suunnalle ja nyt näihin pyyntöihin päästään viimeinkin vastaamaan.  Tapahtumien avulla pystytään tukemaan entistä paremmin Turun lastenklinikan toimintaa. Myös Kummien toiminnanjohtaja Anne Knaster on tyytyväinen kehityksestä.

”Suurempien hyväntekeväisyystapahtumien tuottaminen pääkaupunkiseudun ulkopuolella on ollut tavoitteenamme useamman vuoden, koska valtakunnallisena järjestönä pelkästään tuen jakaminen kullekin paikkakunnalle on vain osa valtakunnallisuutta – myös tapahtumien järjestäminen muualla on tärkeää. Klinikkavierailuja sekä pienempiä tapahtumia on toki tehty aiemminkin, mutta olemme erittäin tyytyväisiä, että Turussa asiaa on nyt saatu edistettyä myös isompien tempausten osalta. Tätäkin varten Kummit on tehostanut niin ikään valtakunnallista vapaaehtoistoimintaansa ja Turun alueelle on pestattu myös oma tapahtumakoordinaattori. Toivottavasti osallistujia Turun-tapahtumiin riittää, niin saamme varmasti luotua mukavaa jatkumoa nyt tehdyille avauksille.”

Saara-Sofia Sirén aloittaa Kummit-työnsä Turussa

KTM Saara-Sofia Sirén aloittaa huhtikuussa Kummien tapahtumakoordinaattorina Turussa. Saara kartoittaa mm. alueen yritysyhteistyökumppanuuksia sekä työskentelee Turussa järjestettävien tapahtumien parissa.

”TYKS:n lastenklinikan tilanne on herättänyt viime aikoina runsaasti keskustelua ja on erittäin motivoivaa päästä vaikuttamaan tähän oman työnsä kautta. Turussa on todellista tilausta tällaiselle toiminnalle ja nyt tehtävänäni on saada ihmiset innostumaan omista vaikutusmahdollisuuksistaan näiden tapahtumien kautta.”

Anne Knaster, p. 040 418 6547, anne.knaster@kummit.fi

Saara-Sofia Sirén, p. 040 732 2542

Lastenklinikoiden Kummit ry tukee Suomen viittä yliopistollista lastenklinikkaa, kehitys- ja tutkimustyötä sekä parantaa potilaiden viihtyvyyttä sairaala-aikana. Viime vuosina yhdistys on tukenut merkittävin panoksin lasten ja nuorten mielenterveystyötä. Varoja kerätään erilaisin tavoin ympäri vuoden. Koko 20-vuotisena toimiaikanaan Kummit ry on tehnyt lahjoituksia n. 30 miljoonan euron edestä.