Etusivu » Tiedotteet » Musiikki ja viihde » Fadon kuningatar Mariza ja nykysirkusryhmä 7 Fingers täydentävät Tampere-talon toukokuun ohjelmistoa

Tampere-talo Oy

Julkaistu: 05.02.2014 klo 06:00
Julkaisija: Tampere-talo Oy

Maineikas portugalilainen fado-artisti Mariza valloittaa lavakarismallaan ja upealla äänellään 19. toukokuuta. Kanadalaisen nykysirkusryhmä 7 Fingersin Traces saa yleisön haukkomaan henkeään 11. toukokuuta.

Upeaääninen Mariza on tämän hetken menestynein ja kuuluisin fadista maailmassa. Hänellä on sielukas, ainutlaatuinen ääni, ja hän on saanut kiitosta karismaattisesti lavaesiintymisestään sekä upeasta olemuksestaan.

Portugalilainen fado on 1800-luvulla Lissabonissa syntynyt melankolissävytteinen kansanlaulutyyli. Mariza on jo edesmenneen maannaisensa Amália Rodriguesin ohella ainoa portugalilainen, joka on onnistunut luomaan näin kansainvälisesti menestyneen ura fadolaulajana ja -lauluntekijänä. Fado on noussut suosituksi maailmanmusiikin lajiksi myös Suomessa.

Mosambikilaissyntyinen fadon kuningatar esiintyi Suomessa ensimmäisen kerran vuonna 2003 ja on täyttänyt salit kerta toisensa jälkeen. Tampere-talossa Mariza on esiintynyt neljästi aikaisemmin. Häneltä ilmestyy huhtikuussa 2014 kokoelma-albumi, joka sisältää myös kaksi uutta kappaletta.

Ainutlaatuista nykysirkusta

Ilmiömäisen 7 Fingers -nykysirkusryhmän Traces yhdistää ainutlaatuisella tavalla eri tekniikoita, kuten akrobatiaa, katutanssia, skeittausta, teatteria ja modernia tanssia.

Kyseessä on kanadalainen, kansainvälisesti arvostettu taiteilijaryhmä, jonka seitsemän sankaria kamppailee esityksessä maailmanlopun äärellä. He taistelevat todellisuutta vastaan huumorin, tanssin, musiikin ja akrobatian keinoin. Luovuus on ainoa keino kertoa viimeisistä sanoista, toiveista ja ohikiitävistä impulsseista. He käyttävät kaikki ilmentämisen keinot jättääkseen jälkiä itsestään.

Traces sai alkunsa vuonna 2006 Montrealissa, minkä jälkeen se on kiertänyt lähes 20 maassa.

Mariza
Ma 19.5. klo 20, Iso sali
Liput alk. 66/52/38 €

7 Fingers - Traces
Su 11.5. klo 18, Iso sali
Liput alk. 42 €, lapset alle 13 v. 31 €. Kimppalippu: 10% alennus/lippu kun ostaa väh. 4 lippua.

ohjelmapäällikkö Marko Stenström, puh. 050 579 9226, marko.stenstrom@tampere-talo.fi

Esiintyjäkuvat median käyttöön:

Mariza

7 Fingers

Lipunmyynti

Nyt julkaistavan ohjelmiston lipunmyynti alkaa tiistaina 11.2. Kanta-asiakkaat voivat ostaa Tampere-talon lipunmyynnistä ennakkoon jo 5.‒10.2.

Tampere-talo on monipuolinen, laajaa asiakaskenttää palveleva kulttuurin, konserttien ja kokouspalveluiden tarjoaja. Se on Pohjoismaiden suurin kulttuuri- ja kongressikeskus, joka on toistuvasti valittu Suomen kongressitalojen kärkeen.

Tutustu julkaisijan muuhun lehdistöaineistoon

Mediapankki