Etusivu » Tiedotteet » Musiikki ja viihde » Anne Ricen eroottinen versio tutusta sadusta ensimmäistä kertaa suomeksi

Basam Books

Anne Ricen eroottinen versio tutusta sadusta ensimmäistä kertaa suomeksi

Julkaistu: 06.06.2014 klo 10:10
Julkaisija: Basam Books

Kuinka prinsessa Ruusunen hurmataan on Anne Ricen uudenlainen versio vanhasta tarinasta. Kirjan Ruusunen herätetään satavuotisesta unesta vähemmän viattomalla suukolla, eikä tuttu satu ole enää entisensä.

Romaani on ensimmäinen osa Ruususesta kertovaa eroottista trilogiaa. Se on viehättävän sadomasokistinen kertomus, sillä jossa Ruusunen joutuu linnaan, jossa ihmiset on jaettu kuninkaallisiin ja orjiin. Ruusunen joutuu nielemään ylpeytensä ja nöyrtymään Prinssin edessä. Romaanissa kuninkaallisestakin voi tulla orja – valta-asetelmat kääntyvät, mikä luo kiehtovat puitteet intohimoiselle tarinalle.

Rice on supersuosittu yhdysvaltalainen kirjailija. Hän kirjoitti teossarjan alunperin 1980-luvulla salanimellä A. N. Roquelare, ja se ilmestyy nyt ensimmäistä kertaa suomeksi. Hänen tunnetuimmasta teoksestaan Veren vangit tehtiin ylistetty Brad Pittin ja Tom Cruisen tähdittämä elokuvasovitus. Ricen yli kolmeakymmentä teosta on myyty lähes 100 miljoonaa kappaletta.

Arvostelukappaleet: Anna Ulvinen, anna.ulvinen@basambooks.fi

Alkuteos: The Claiming of Sleeping Beauty

Suomentaja: Timo Utterström

ISBN: 978-952-260-168-1

Sidosasu: nid, 280 s.

Hinta: 25.00 €

21-vuotias Basam Books on unohdettuihin klassikoihin, vähän käännettyihin kielialueisiin ja hyvinvointiin keskittyvä kustantamo. Basam Booksin valikoima on laaja: kustannamme kirjoja maailmankirjallisuuden huipuista uuteen fantasiaan, joogasta mindfulnessiin, lastenkirjoista matkakirjallisuuteen ja filosofiasta runouteen.