Etusivu » Tiedotteet » Musiikki ja viihde » Andy Weirin menestyskirja Yksin Marsissa vihdoin suomeksi

Into Kustannus

Andy Weirin menestyskirja Yksin Marsissa vihdoin suomeksi

Julkaistu: 28.09.2015 klo 14:28
Julkaisija: Into Kustannus

Andy Weirin menestyskirja Yksin Marsissa on nyt saatavilla suomeksi Into Kustannuksen julkaisemana. Tämä itse astronauttienkin ylistämä scifi-trilleri on erittäin ajankohtaista luettavaa juuri nyt, sillä kirjaan perustuva Ridley Scottin ohjaama samanniminen elokuva saa Suomen ensi-iltansa 9. lokakuuta 2015.

Kuusi päivää aiemmin astronautti Mark Watneyn oli tarkoitus olla yksi ensimmäisistä ihmisistä Marsissa. Nyt hän on varmasti ensimmäinen ihminen, joka kuolee siellä. Ares 3:n miehistö joutuu hiekkamyrskyyn. Evakuoinnin aikana Markin avaruuspuku vaurioituu, ja muut luulevat hänen kuolleen. Mark jää yksin karulle planeetalle. Miten avaruuteen yksin hylätty astronautti saa ilmoitettua Maahan olevansa elossa? Mark turvautuu kekseliäisyyteen, insinööritaitoihin ja hirtehishuumoriin. Mutta riittävätkö ne voittamaan kosmiset esteet?

Yksin Marsissa pohjautuu alusta loppuun nykytieteeseen ja yllättää lukijansa yhä uudestaan. Se on herkeämätön scifi-trilleri, jota lukee kuin tosielämän selviytymiskertomusta.

Yhdysvaltalainen Andy Weir (s. 1972) on työskennellyt tietokoneohjelmoijana 15-vuotiaasta ja ollut avaruusnörtti koko ikänsä. Hän on innokas suhteellisuusteorian, astrodynamiikan ja miehitettyjen avaruuslentojen historian harrastaja. Yksin Marsissa on hänen esikoisromaaninsa, jonka hän julkaisi ensin omakustanteena. Kirja nousi hetkessä lukijoiden rakastamaksi bestselleriksi ja saavutti suorastaan kulttiklassikon maineen. Palkitun romaanin käännösoikeudet on myyty 34 maahan.

”Todella harvinainen yhdistelmä hyvää, omaperäistä tarinaa, kiinnostavan todentuntuisia henkilöhahmoja ja kiehtovaa teknistä tarkkuutta. MacGyver kohtaa Salaperäisen saaren.” - Astronautti Chris Hadfield

Andy Weir: Yksin Marsissa

Into-kauno, sidottu 392 sivua, suositushinta 32 €, ISBN: 978-952-264-438-1

Suomentaja: Kaj Lipponen

Alkuperäisteoksen nimi: The Martian

Arvostelukappaleet: arvostelukappaleet@intokustannus.fi

Lisätiedot: milla.karppinen@intokustannus.fi / 050 551 3310

Painokelpoinen kansikuva ja kirjailijakuva.

Into julkaisee tieto- ja kaunokirjallisuutta sekä Le Monde diplomatique & Novaja Gazeta -lehteä.

intokustannus.fi | mondediplo.fi | into-ebooks.com | facebook.com/intokustannus | twitter.com/Into_Publishing | youtube.com/intokustannus