Etusivu » Tiedotteet » Metalliteollisuus » Vesa Marttinen johtamaan Meriteollisuus ry:tä

Teknologiateollisuus ry

Vesa Marttinen johtamaan Meriteollisuus ry:tä

Julkaistu: 24.01.2014 klo 14:46
Julkaisija: Teknologiateollisuus ry

Meriteollisuus ry:n hallitus valitsi toimitusjohtaja Vesa Marttisen johtamaan yhdistyksen hallitusta vuodeksi 2014 kokouksessaan Helsingissä keskiviikkona 23.1. Varapuheenjohtajaksi hallitus valitsi toimialajohtaja Heikki Pöntysen.

Vesa Marttinen toimii toimitusjohtajana Turun Korjaustelakka Oy:ssä. Marttisella on viidentoista vuoden kokemus meriteollisuuden johtotehtävistä, muun muassa Aker Yardsilta sekä Wärtsilältä. Marttinen valittiin Meriteollisuus ry:n hallitukseen vuonna 2012. Hän on koulutukseltaan diplomi-insinööri.

Heikki Pöntynen työskentelee toimialajohtajana suunnittelutoimisto Elomatic Oy:ssä. Pöntysellä on myös vankka kokemus meriteollisuudesta ja hän on tehnyt työuraa meriteollisuuden palveluksessa Suomen lisäksi mm. Kiinassa, USAssa ja Norjassa. Pöntynen on koulutukseltaan diplomi-insinööri ja eMBA.

Vesa Marttinen
Hallituksen puheenjohtaja, Meriteollisuus ry
vesa.marttinen@turkurepairyard.com

Merja Salmi-Lindgren
Toiminnanjohtaja, Meriteollisuus ry
merja.salmi-lindgren@teknologiateollisuus.fi

LIITE: Marttisen ja Pöntysen valokuvat

Meriteollisuus ry koordinoi alan yritysten teollisuus- ja talouspoliittista yhteistyötä. Yhdistykseen kuuluu johtavat laivanrakennus- ja korjaustelakat, laitevalmistajat, meriteknisen alan kokonaistoimittajat ja suunnittelutoimistot sekä offshoreteollisuus, kaikkiaan 62 jäsenyritystä. Meriteollisuus ry toimii Teknologiateollisuus ry:n toimialayhdistyksenä. Suomen meriteollisuuden koko liikevaihto oli 5,4 miljardia vuonna 2012.