Etusivu » Tiedotteet » Metalliteollisuus » Kaivosteollisuus tyytyväinen Talvivaara-ratkaisuun

Teknologiateollisuus ry

Kaivosteollisuus tyytyväinen Talvivaara-ratkaisuun

Julkaistu: 12.03.2015 klo 13:20
Julkaisija: Teknologiateollisuus ry

Kaivosteollisuus ry on tyytyväinen työ- ja elinkeinoministeriö TEMin neuvottelemaan ratkaisuun Talvivaara Sotkamo Oy:n liiketoiminnan myynnistä brittiläiselle Audley Capital Advisorsille.

”Talvivaaran esiintymä ja sinne tehdyt erittäin suuret investoinnit tulevat yhteiskunnan hyödyksi parhaiten siten, että uusi yhtiö jatkaa ja kehittää kaivostoimintaa edelleen”, Kaivosteollisuus ry:n toiminnanjohtaja Pekka Suomela sanoo.

Kaivosteollisuus ry toivoo kaikkien osapuolten edesauttavan kaivostoiminnan mahdollisimman sujuvaa siirtoa uusille omistajille ja siten tuotannon nopeaa jatkumista.

Pekka Suomela
Kaivosteollisuus ry
pekka.suomela@teknologiateollisuus.fi

Kaivosteollisuus ry ajaa kaivos- ja mineraalialan, malminetsintäyhtiöiden sekä alan laite- ja teknologiavalmistajien etuja. Kaivosteollisuus ry edistää myös jäsentensä tietoa ympäristöstä ja työturvallisuudesta, organisoi tutkimusta sekä edustaa jäseniään kansainvälisissä järjestöissä. Yhdistyksessä on 44 jäsentä, joiden palveluksessa on yhteensä viisituhatta työntekijää.