Etusivu » Tiedotteet » Metalliteollisuus » Kaivosteollisuus ry: Yaran Teija Kankaanpää johtamaan Kaivosteollisuus ry:tä

Teknologiateollisuus ry

Kaivosteollisuus ry: Yaran Teija Kankaanpää johtamaan Kaivosteollisuus ry:tä

Julkaistu: 15.12.2015 klo 16:55
Julkaisija: Teknologiateollisuus ry

Kaivosteollisuuden edunvalvontajärjestö Kaivosteollisuus ry valitsi syyskokouksessaan 15.12. uuden hallituksen. Uudeksi puheenjohtajaksi valittiin tuotantopäällikkö Teija Kankaanpää Yara Suomi Oy:stä ja varapuheenjohtajaksi toimitusjohtaja Jukka Jokela AA Sakatti Mining Oy:stä.

Muut Kaivosteollisuus ry:n hallituksen jäsenet ovat liiketoimintajohtaja Tommi Halonen Forcit Oy Ab:stä, kaivoksen johtaja Jyrki Salmi Outokumpu Chrome Oy:stä, toimitusjohtaja Pekka Miettunen Tapojärvi Oy:stä sekä maanalaisten poralaitteiden tekninen johtaja Ulla Korsman-Kopra Sandvik Mining and Constructions’sta. Heistä Miettunen ja Korsman-Kopra ovat uusia hallituksessa.

– Heikko suhdannetilanne vaatii entistäkin enemmän toimenpiteitä. Tällaisia ovat esimerkiksi panostukset osaamiseen, työturvallisuuteen ja yhteiskuntavastuuseen, Kankaanpää sanoo.

Aikaisempi puheenjohtaja, toimitusjohtaja Markus Ekberg Endomines AB:stä jätti tehtävänsä tavanomaiseen tapaan kautensa päätyttyä.

– Kestävä kaivostoiminta on edistynyt merkittävästi parina viime vuotena, ja myös kaivosyhtiöt ovat panostaneet siihen voimakkaasti. Toinen merkittävä asia on pohjoismaisen ja eurooppalaisen yhteistyön tiivistyminen, Ekberg sanoo.

Lisätiedot:

Pekka Suomela
Kaivosteollisuus ry
pekka.suomela@teknologiateollisuus.fi

Kaivosteollisuus ry ajaa kaivos- ja mineraalialan, malminetsintäyhtiöiden sekä alan laite- ja teknologiavalmistajien etuja. Kaivosteollisuus ry edistää myös jäsentensä tietoa ympäristöstä ja työturvallisuudesta, organisoi tutkimusta sekä edustaa jäseniään kansainvälisissä järjestöissä. Yhdistyksessä on 45 jäsentä, joiden palveluksessa on yhteensä viisituhatta työntekijää.