Etusivu » Tiedotteet » Metalliteollisuus » Dassault Systèmes tehostaa mekatroniikan suunnitteluratkaisuja

Dassault Systèmes tehostaa mekatroniikan suunnitteluratkaisuja

Julkaistu: 12.11.2013 klo 10:45
Julkaisija: Dassault Systemes

Dassault Systèmes tehostaa mekatroniikan suunnitteluratkaisuja
Smarter, Faster, Lighter -ratkaisu vauhdittaa tuotantoa

12.11.2013 Maailman johtava tuotteen elinkaaren hallintaratkaisuihin (PLM) ja 3D- mallintamiseen keskittynyt ohjelmistoyritys Dassault Systèmes esittelee uuden ratkaisun, joka koordinoi yrityksen mekaanisia, elektronisia ja ohjelmisto-alan innovaatioita. Smarter, Faster, Lighter -nimellä esitelty ratkaisu auttaa toteuttamaan uudenlaisia tuotteita nopeammin, fiksummin ja kevyemmin.

Dassault Systèmesin 3DEXPERIENCE -alustaan perustuva ratkaisu parantaa tuotteen elinkaaren hallittavuutta ensimmäisestä konseptisuunnitelmasta tuotannon aloittamiseen. Ratkaisun avulla eri insinööritiimit voivat jakaa informaatiota tarkasti ja reaaliaikaisesti.

Smarter, Faster, Lighter tarjoaa täyden läpinäkyvyyden, mahdollisuuden tehokkaaseen yhteistyöhön ja alhaisempiin suunnittelu- ja valmistuskuluihin.

-       Kuluttajaelektoniikkamarkkinat kehittyvät nopeasti ja valmistajien on oltava ensimmäisenä markkinoilla uudenlaisten ja muokattavien tuotteiden kanssa. Menestyvä tuote saa kuitenkin nopeasti aikaan kopioita. Pysyäkseen edellä kilpailijoita, yritysten pitää jatkuvasti kehittää tuotteitaan ja lisätä niihin uutta tekniikkaa. Smarter, Faster, Lighter -ratkaisu kattaa koko tuotteen elinkaaren ensimmäisestä suunnitelmasta lopputuotantoon, sanoo Dassault Systèmesin varatoimitusjohtaja Monica Menghini.

Smarter Faster Lighter -ratkaisun etuja:

• Yksi paikka kaiken elektronisen, mekaanisen ja ohjelmistokehitysdatan säilyttämiseen. Tekniset tiedot, 3d-mallit ja analyysitulokset ovat saatavilla samassa paikassa.
  • Olemassa olevien mallien modulointi ja uudelleenkäyttö on tehokasta.
  • Yhtenäinen suunnitteluprosessi varmistaa, että asiakkaan toiveet ja tarpeet täyttyvät koko suunnittelu- ja valmistusprosessin ajan.
  • Saumaton yhteystyö kumppanien ja toimittajien kanssa. Samalla varmistetaan eri toimijoiden datan yhdenmukaisuus.

Lisätietoa:  http://www.3ds.com/industries/high-tech/.

Lisätietoja: Mari Kuusinen, OS/G Viestintä, mari.kuusinen@osg.fi, +358 40 196437

Dassault Systèmes on maailman johtava 3D-mallintamiseen ja tuotteen elinkaaren hallintaratkaisuihin (PLM) keskittynyt ohjelmistoyritys. Dassault Systèmesin ohjelmistojen ja palvelujen avulla on mahdollista digitaalisesti määritellä ja simuloida sekä tuotteita että prosesseja mutta myös resursseja, joita käytetään tuotteiden valmistamiseen, ylläpitämiseen ja kierrättämiseen ympäristöystävällisellä tavalla. Dassault Systèmesin liikevaihto on noin 2 miljardia euroa ja sillä on noin 11 000 työntekijää ja 170 000 asiakasta yli 140 maassa. Suomessa Dassault Systèmes on toiminut huhtikuusta 2010. Lisätietoja: www.3ds.com

CATIA, SOLIDWORKS, SIMULIA, DELMIA, ENOVIA, GEOVIA, EXALEAD, NETVIBES, 3DSWYM ja 3D VIA ovat Dassault Systèmesin rekisteröimiä ohjelmistoja.