Etusivu » Tiedotteet » Media » Uutuuskirja journalistisesta kirjoittamisesta

Uutuuskirja journalistisesta kirjoittamisesta

Julkaistu: 16.01.2014 klo 10:01
Julkaisija: Kansanvalistusseura

Haluatko kirjoittaa vaikuttavia juttuja? Ota haltuun ydinasiat: journalistisen kirjoittamisen perussäännöt ja tiedotusvälineiden käytännöt.

Maarit Jaakkolan Hyvä journalismi -kirja opastaa toimittajan työn perusasioihin. Median toimintaympäristö on laajentunut printistä verkkoon, ja toimitukset tavoittelevat lukijoita myös sosiaalisen median kautta. Muutoksessa mukana pysyminen edellyttää toimittajalta vankkaa ammattitaitoa: on tunnettava entistä paremmin työprosessi, erilaiset juttutyypit sekä normit, jotka ohjaavat toimittajan työtä.

Hyvä journalismi – käytännön opas kirjoittajalle soveltuu journalismin peruskursseille kaikilla oppiasteilla. Käytännönläheinen kirja sisältää itseopiskelua helpottavia pohdinta- ja harjoitustehtäviä. Se tarjoaa ideoita myös verkkoviestintään ja tiedottamiseen.

Maarit Jaakkola, YTL, FM, on journalismin yliopisto-opettaja Tampereen yliopistossa. Hän on opettanut yli kymmenen vuoden ajan journalismia ja viestintää yliopistoissa, ammattikorkeakouluissa ja lukioissa. Hän on myös julkaissut kansainvälisiä tutkimusartikkeleita journalismista ja kouluttaa työelämässä olevia toimittajia. Aikaisemmin Jaakkola on työskennellyt toimittajana päivälehdissä, uutistoimistossa ja radiossa.

Kirjoittajan yhteystiedot:
Sähköposti: maarit.jaakkola@uta.fi
Twitter: @maaritjii

Hyvä journalismi  käytännön opas kirjoittajalle

Kansanvalistusseura, 2013, ISBN 978-951-9140-69-8, 330 sivua, ovh. 33 €

Lehdistökappaleet ja tiedustelut:

Kustannustoimittaja Paula Immonen
paula.immonen@kvs.fi
puh. 050 383 3970

KANSANVALISTUSSEURA – Tilaa sivistykselle. Rakennamme oppivan elämäntavan yhteiskuntaa. Julkaisemme, koulutamme ja vaikutamme, Suomessa ja maailmalla.