Etusivu » Tiedotteet » Media » Till redaktionernas kännedom: Första HBL Kväll utkommer i morgon

Hufvudstadsbladet

Till redaktionernas kännedom: Första HBL Kväll utkommer i morgon

Pressmeddelande.
Publicerad: 20.01.2014 kl. 11:15
Utgivare: Hufvudstadsbladet

Det första numret av Hufvudstadsbladets digitala kvällsupplaga – HBL Kväll – utkommer i morgon på tisdag, den 21.1 kl. 16. I samband med förnyelsen blir Hufvudstadsbladet en av de första dagstidningarna i världen som utkommer två gånger om dagen.

Samtidigt får Finland sin första svenskspråkiga kvällstidning, vars utgångspunkt är seriös journalistik och aktualiteter. HBL Kvälls innehåll består av dagens nyheter samt tips inför kvällen, bloggat, bildquiz och tv-tablåer.

HBL Kvälls innehåll påminner om en dagstidning, men läsupplevelsen är helt ny. Den kan läsas på pekdator, smarttelefon eller dator och sidornas storlek anpassar sig till den apparat läsaren använder.

HBL Kväll presenteras på hbl.fi/kvall och det första numret kan läsas i morgon den 21.1 från och med kl. 16 på adressen e.hbl.fi eller på eHBL för pekplattor och smarttelefoner med operativsystemen Android och IOS.

Ytterligare information:

Chefredaktör Jens Berg, jens.berg@hbl.fi, +358 (0)29 0801 365

HBL Kväll–projektchef Andrea Svanbäck, andrea.svanback@hbl.fi, +358 (0)40 527 8910

Bilagor

Hufvudstadsbladet är Finlands ledande svenskspråkiga nyhetstidning som varje vecka når ca 167 000 läsare. Hbl.fi har 80 000 användare per vecka. Hufvudstadsbladet ges ut av KSF Media, det ledande svenskspråkiga medieföretaget i Finland. KSF Media sysselsätter omkring 250 personer och har en omsättning på ungefär 30 miljoner euro. På Hufvudstadsbladets redaktion arbetar ca 75 personer. www.hbl.fi