Etusivu » Tiedotteet » Media » Tampere-talo hakee Etäevent-palvelulleen uutta nimeä avoimella kilpailulla Facebookissa

Tampere-talo Oy

Julkaistu: 06.03.2014 klo 06:15
Julkaisija: Tampere-talo Oy

Tampere-talon Etäevent-palvelun pilotointi on saatu päätökseen neljän syksyllä toteutetun etäkonserttilähetyksen myötä. Nyt näille reaaliajassa verkossa lähetettäville vuorovaikutteisille konserteille halutaan saada uusi, ymmärrettävämpi ja palvelua paremmin kuvaileva nimi, ennen kuin se tulee osaksi talon palveluita ensi syksynä. Kaikille avoin nimikilpailu on käynnissä Tampere-talon Facebook-sivulla 16.3. saakka. Uusi nimi julkaistaan yleisölle avoimessa Etäevent-seminaarissa Tampere-talossa 1. huhtikuuta.

Etäevent-konsertit kuvataan etäohjattavien robottikameroiden avulla ja lähetetään verkon välityksellä reaaliajassa yleisöille, joiden ei ole mahdollista tulla kuuntelemaan konserttia paikan päälle. Koska etäevent tuo Tampere-talon tapahtumat yleisön lähelle, palvelun nimenkin halutaan viestivän siitä. Voittajaehdotuksen Facebook-kisassa antanut henkilö palkitaan kahden hengen erikoisillalla Tampere-talossa.

Uusi nimi julkaistaan tiistaina 1. huhtikuuta kello 13 alkaen järjestettävässä seminaarissa, joka on kaikille avoin ja maksuton tilaisuus. Tampere-talon Pienen salin tilaisuudessa paljastetaan tulevat etäevent-konsertit ja kuullaan myös kaikkien viime syksynä konsertteihin osallistuneiden pilottikohteiden kokemuksia. Puhumassa on lisäksi hankkeessa mukana olleita Tampereen yliopiston musiikkitieteen opiskelijoita, jotka ovat havainnoineet etäeventien vaikutuksia kohdeyleisössä ja keränneet haastatteluiden avulla tutkimusmateriaalia opinnäytetöihinsä.

Seminaariyleisökin pääsee tilaisuudessa kokemaan käytännössä, miltä tuntuu olla mukana etäeventissä. Seminaaria voi seurata reaaliajassa internetissäkin. Verkon kautta osallistuville lähetetään linkki sähköpostitse. Median edustajat ovat myös lämpimästi tervetulleita seminaariin.

Viime syksynä verkossa lähetetyt konsertit saivat yleisöiltään runsaasti kiitosta. Yleisöinä oli ikäihmisiä, kehitysvammaisia, pitkäaikaisessa sairaalahoidossa olevia nuoria sekä vankeja, ja yleisömäärät vaihtelivat kymmenestä hengestä sataan. Palvelun toimivuuden kannalta keskeisessä roolissa olleet tekniikkaan ja internet-yhteyksiin liittyvät ongelmat saatiin ratkaistua etukäteen hienosti ja konserttielämys välittyi kaikille yleisöille onnistuneesti.

- Internetin välityksellä koetut konsertit toimivat kaikenlaisille yleisöille, koska musiikin voima ja artistin läsnäolo ovat lopulta ne tekijät, joista onnistunut konserttielämys rakentuu. Kameroiden ansiosta etäyleisöt pääsevät myös hyvin lähelle esiintyjää. Suoran lähetyksen tuomalla jännityksellä on myös suuri merkitys, kun jokainen tietää varmasti, että nyt ei katsella videota, kertoo Etäevent-hankkeen projektipäällikkö Maria Sahlstedt Tampere-talosta.

Tampere-talo on saanut Etäevent-hankkeeseen rahoitusta opetus- ja kulttuuriministeriöltä. Hankkeen yhteistyökumppaneina ovat Tampereen kaupunki ja Tampere Filharmonia.

Maria Sahlstedt

Projektipäällikkö, Etäevent
maria.sahlstedt@tampere-talo.fi

Etäeventin nimikilpailu Tampere-talon Facebook-sivulla

Etäevent-hankkeen loppuseminaari

Tiistai 1.4. kello 13.00‒15.30 Tampere-talo, Pieni Sali

12.00                 Omakustanteinen lounas, Fuuga, hinta 10 €

Tervetuloa! Paulina Ahokas, toimitusjohtaja

Etäevent-palvelu Mitä? Miksi? Miten? Maria Sahlstedt, projektipäällikkö

LIVE-Etäevent Tampere Filharmonia

Tutkimuksen näkökulma Etäevent-tapahtumaan Tampereen yliopisto

Ihana kun on iltaisinkin tekemistä! Etäevent pilottikohteet

Uuden nimen ja syksyn 2014 ohjelmiston julkistus

15.30 Päätöskahvit

Ilmoittautuminen osoitteessa www.tampere-talo.fi/etaevent maanantaihin 24.3. mennessä.

Median edustajia kutsutaan myös osallistumaan seminaariin.

Tampere-talo on monipuolinen, laajaa asiakaskenttää palveleva kulttuurin, konserttien ja kokouspalveluiden tarjoaja. Se on Pohjoismaiden suurin kulttuuri- ja kongressikeskus, joka on toistuvasti valittu Suomen kongressitalojen kärkeen.

Tutustu julkaisijan muuhun lehdistöaineistoon

Mediapankki