Etusivu » Tiedotteet » Media » Nuorille tietoa ja ohjausta

Julkaistu: 30.09.2015 klo 10:45
Julkaisija: Koordinaatti

MOODI2015 - Nuorten tieto- ja neuvontatyön kehittämispäivät Oulussa

Nuorten tieto-, neuvonta- ja ohjauspalveluiden valtakunnalliset kehittämispäivät järjestetään Oulussa 1.-2.10.2015 Hotelli-ravintola Lasaretissa. Päiviä vietetään juhlatunnelmissa, sillä nuorten tieto- ja neuvontapalveluiden valtakunnallista koordinointia ja kehittämistä toteutetaan Oulussa jo kymmenettä vuotta. Nuorten tieto- ja neuvontatyön kehittämiskeskus Koordinaatin järjestämien vuosittaisten kehittämispäivien teemana on tällä kertaa nuorten tieto- ja neuvontatyön moninainen toimintakenttä ja digitaalinen työote.

Kaksipäiväiseen seminaariin Oulussa kokoontuu sata nuorten parissa toimijaa ja yhteistyökumppania kehittämään palveluita, jotka ovat yhä tärkeämpiä nuorille yhteiskuntaan kiinnittymisessä. Oikea-aikainen tieto ja ohjaus tukevat nuorta oman elämän ratkaisuissa.

Torstain vierailevana luennoitsijana on yliopistonlehtori Jari Laru Oulun yliopistosta aiheenaan nuorten digitaalinen elämäntyyli nykymuotoisen palvelutarjonnan haastajana. Perjantaina luennoivat yliopisto-opettaja Juha Nieminen Tampereen yliopistosta sekä projektipäällikkö Suvi Tuominen Verkkonuorisotyön valtakunnallisesta kehittämiskeskus Verkestä. Nieminen käsittelee nuorisotyön tehtäviä, kasvatusta ja monialaisuutta, Tuominen puolestaan digitaalista työotetta. Lisäksi kehittämispäivillä kuullaan muun muassa palvelu- ja hanke-esittelyitä. Paikalla on myös näytteilleasettajia kertomassa omasta toiminnastaan. Mukana ovat muun muassa Väestöliitto, Pelastakaa Lapset ry ja THL.

Tapahtuman ohjelma: www.koordinaatti.fi/kalenteri/kehittamispaivat2015

Yhteydenotot
Tapahtuma on täynnä. Jos olet kiinnostunut tulemaan seuraamaan tiettyjä yksittäisiä puheenvuoroja, ole yhteydessä Koordinaattiin:

suunnittelija Heidi Leppäkari, heidi.leppakari@ouka.fi, p. 044 703 8324
Koordinaatin kehittämispäällikkö Jaana Fedotoff, jaana.fedotoff@ouka.fi, p. 044 703 8215

Nuorten tieto- ja neuvontatyön kehittämiskeskus Koordinaatti on perustettu vuonna 2006. Koordinaatti tekee valtakunnallista työtä ja se toimii Oulussa osana kaupungin sivistys- ja kulttuuripalveluita. Keskus on opetus- ja kulttuuriministeriön rahoittama nuorisotyön valtakunnallinen palvelu- ja kehittämiskeskus.

www.koordinaatti.fi