Etusivu » Tiedotteet » Media » Nordisk Filmin ohjelmaoikeudet yksinoikeudella Viaplaylle ja Viasatille – sopimus voimaan vuonna 2016

Viasat

Julkaistu: 03.11.2015 klo 11:03
Julkaisija: Viasat

Nälkäpeli-trilogian viimeinen jakso, ensi keväänä ilmestyvä London Has Fallen sekä useat muut suurelokuvat kuuluvat Viaplayn ja Viasatin vastasolmittuun yksinoikeussopimukseen Nordisk Filmin kanssa. Sopimus astuu voimaan kesällä 2016.

Uusi sopimus sisältää amerikkalaisten suurtuotantojen lisäksi myös pohjoismaisia tuotantoja. Laadukkaat Scandinavian Noir -sarjat kuten Johan Falk, Maria Wern ja Irene Huss lisätään Viaplayn ohjelmistoon jo ensi vuoden alusta.

”Viaplay ja Viasat vahvistavat ja monipuolistavat tällä sopimuksella tarjontaansa. Mukana on amerikkalaisia blockbuster-leffoja sekä kansainvälisestikin seurattuja skandisarjoja. Olemme erittäin ylpeitä näistä oikeuksista ja toivomme, että asiakkaamme nauttivat myös uusista ohjelmistamme”, sanoo MTG:lta Jakob Mejlhede Andersen, Head of Programming & Content Development.

Nordisk Film -sopimuksen myötä muun muassa Lionsgaten, Dream Work Studion ja Eyeworkin upeat tuotannot sekä puhutuimmat amerikkalaiset blockbuster-filmit ja suositut skandisarjat ovat nähtävissä ensimmäisenä Viaplayn ja Viasatin kautta – jopa jo vuoden sisällä ensi-illasta.

”Pystymme uuden sopimuksen myötä tarjoamaan suomalaisille katsojille yhä kattavamman valikoiman uusia elokuvia. Myös pohjoismaisille dekkarisarjoille on ollut kova kysyntä. Nyt pääsemme vastaamaan myös tähän huutoon entistä vahvemmin”, kertoo Viasat Finlandin toimitusjohtaja Johannes Leppänen.

Viaplay on tarjolla seuraaville alustoille: Mac, PC, iOS ja Android-laitteille sekä Apple TV:lle, Smart TV:lle, Xbox 360:lle, Xbox Onelle, Playstation®3:lle ja Playstation®4:lle. Viasatilla sopimukseen sisältyviä ohjelmia näytetään Viasat Film Premier, Viasat Film Hits, Viasat Film Family, Viasat Film Comedy ja Viasat Film Action -kanavilla sekä Viasat Film -ohjelmakirjastossa.

Lisätietoja: Toimitusjohtaja Johannes Leppänen, Viasat Finland Oy,

puh. 040 162 1761, johannes.leppanen@viasat.fi

Viaplay, Oy Viasat Finland Ab ja Modern Times Group (MTG)

Viaplay on Pohjoismaiden johtava televisio-ohjelmien, elokuvien ja urheilun suoratoistopalvelu. Viaplay tarjoaa uusimmat tv-sarjat, tuhansia suosittuja elokuvia ja lisäksi huippu-urheilua suorina lähetyksinä. Viaplay on saatavilla Internetiin yhdistettävien laitteiden, kuten tietokoneiden, älypuhelimien, tablettien, Smart TV-televisioiden, Apple TV:n, Chromecastin, Viasatin digiboksien sekä Xbox 360- ja Playstation 3 ja Playstation 4 -pelikonsolien kautta. Lue lisää osoitteessa www.viaplay.fi

Oy Viasat Finland Ab lähettää kanavapakettejaan oman satelliitin kautta sekä kaapeli- ja laajakaista-tv- ja antenni tv -lähetyksinä. Suomessa Viasat aloitti lähetykset vuonna 1996. Lisätietoja www.viasat.fi

Viaplay ja Oy Viasat Finland Ab ovat osa kansainvälistä, neljässä maanosassa toimivaa Modern Times Group (MTG) mediakonsernia, johon kuuluu maksu- ja ilmaistelevisioita, radioita ja tuotantoyhtiöitä. MTG on Venäjän suurimman itsenäisentelevisioyhtiö CTC Median pääomistaja. Modern Times Group on kasvuyritys ja se on listattu Tukholman Nasdaq OMX -pörssissä.

Huomioittehan, että kaikki asiaan liittyvä viestintä on hyväksytettävä Viasatilla.

Lisätiedot ja loppuasiakkaille suunnattavan viestinnän koordinointi:

Mika Nurminen , Viasat Finland, 050-552 1159, mika.nurminen@viasat.fi

Antti Nikkanen , Viasat Finland, 040-722 8309, antti.nikkanen@viasat.fi