Etusivu » Tiedotteet » Media » NHL Winter Classic käynnistää Viasat Sportin kaikkien aikojen urheiluvuoden

Viasat

NHL Winter Classic käynnistää Viasat Sportin kaikkien aikojen urheiluvuoden

Julkaistu: 29.12.2015 klo 10:17
Julkaisija: Viasat

Viasat Sportin ja Viaplayn urheiluvuosi 2016 aloitetaan komeasti NHL-klassikolla. Uudenvuodenpäivänä pelattavassa Bridgestone NHL Winter Classic – ulkoilmaottelussa vastakkain asettuvat Boston Bruins ja Montreal Canadiens. Suora ottelu ja ennakkostudio NHL-asiantuntijoineen nähtävissä Viasat Sport Finland –kanavalla sekä Viaplay-palvelussa.

New England Patriotsin kotistadionilla, Gillette Stadiumilla, Bostonissa pelattava talviklassikko nähdään Viasat Sport Finland-kanavalla ja Viaplayssa suorana 1.1.2016 klo 20.00 alkaen.
NHL-Ilta alkaa jo klo 19.30 studio-osuudella, minne vieraaksi saapuvat todelliset NHL-asiantuntijat Stanley Cup voittaja Ville Nieminen sekä pitkän ja menestyksekkään NHL-uran pelannut Janne Niinimaa. Studio-isäntänä toimii Ville Klinga.

Winter Classic ottelun selostuksesta vastaa Viasatin kiekkotiimi Antti Mäkinen ja Antti-Jussi Niemi. Illan aikana kanavalla ääneen pääsevät myös mm. Columbus Blue Jacketsien GM Jarmo Kekäläinen, suomalaisen jääkiekon ikoni Saku Koivu sekä neljänä edeltävänä kautena NHL-kirjeenvaihtajana toiminut urheilutoimittaja Juha Hiitelä.

"Vuodesta 2008 pelatut Winter Classic –ottelut ovat tulleet jäädäkseen NHL:n kalenteriin pysyvästi. Peli muistuttaa meitä jääkiekon ystäviä siitä mistä tämä kaikki lähti liikkeelle - ulkokentiltä. Kun kaksi ”Original Six” -joukkuetta kohtaavat vain taivaankansi kattona, ei asetelma voisi olla enää hienompi." hehkuttaa Viasatin selostaja Antti Mäkinen.

Illan peliin kannattaa valmistautua Road to the NHL Winter Classic – dokumenttisarjan uusimmalla tuotantokaudella. Uudet jaksot esitetään Viasat Sport Finland-kanavalla ja Viaplay-palvelussa välittömästi Pohjois-Amerikan ensiesityksen jälkeen. Uudenvuodenpäivänä nähtävässä Road to the Winter Classic maratonissa lämmitellään illan otteluun peräti kolmella jaksolla.

NHL Winter Classic ja Road to the Winter Classic 2016 –sarjan esitysaikataulu Suomessa:
1.1. Pe 16:30 Road to the Winter Classic 2016 Osa 1 (Viasat Sport Finland & Viaplay)
1.1. Pe 17:30 Road to the Winter Classic 2016 Osa 2 (Viasat Sport Finland & Viaplay)
1.1. Pe 18:30 Road to the Winter Classic 2016 Osa 3 (Viasat Sport Finland & Viaplay)
1.1. Pe 19:30 Winter Classic 2016: Studio (Viasat Sport Finland & Viaplay)
1.1. Pe 20:05 Winter Classic 2016: BOS-MTL (Viasat Sport Finland & Viaplay)
7.1. To - Road to the Winter Classic 2016 Osa 4 (Viasat Sport Finland & Viaplay)

* Kaikki dokumenttisarjojen jaksot ja aiempien vuosien Winter Classic -ottelut katsottavissa Viaplayssa milloin tahansa heti ensi-esityksen jälkeen (2016 kauden osat 1 ja 2 jo katsottavissa). Muutokset aikatauluissa mahdollisia.

Antti Nikkanen

Consumer Offering Manager, Viasat Finland

040-722 8309, antti.nikkanen@viasat.fi

Modern Times Group (MTG) ja Viasat Finland Oy

Oy Viasat Finland Ab on osa kansainvälistä, neljässä maanosassa toimivaa Modern Times Group (MTG) mediakonsernia, johon kuuluu maksu- ja ilmaistelevisioita, radioita ja tuotantoyhtiöitä. MTG:n Viasat Broadcastingiin kuuluu ilmais- ja maksutelevisiokanavia, jotka ovat saatavilla Viasatin oman satelliitin kautta, televisiolähetysverkoissa (kaapeli, satelliitti ja IPTV) ja Internetissä. Modern Times Group on kasvuyritys ja se on listattu Tukholman Nasdaq OMX -pörssissä.

Suomessa Viasat lähettää kanavapakettejaan oman satelliitin kautta sekä kaapeli- ja laajakaista-tv- ja antenni tv -lähetyksinä. Suomessa Viasat aloitti lähetykset vuonna 1996. Lisätietoja www.viasat.fi

Viaplay

Viaplay on Pohjoismaiden johtava televisio-ohjelmien, elokuvien ja urheilun suoratoistopalvelu. Viaplay tarjoaa uusimmat tv-sarjat, tuhansia suosittuja elokuvia ja lisäksi huippu-urheilua suorina lähetyksinä. Viaplay on saatavilla Internetiin yhdistettävien laitteiden, kuten tietokoneiden, älypuhelimien, tablettien, Smart TV-televisioiden, Apple TV:n, Chromecastin, Viasatin digiboksien sekä Xbox 360- ja Playstation 3 ja Playstation 4 -pelikonsolien kautta. Lue lisää osoitteessa www.viaplay.fi

Viaplay AB on osa kansainvälistä, neljässä maanosassa toimivaa Modern Times Group (MTG) -mediakonsernia, johon kuuluu ilmais- ja maksutelevisioita, radioita ja tuotantoyhtiöitä. MTG:n Viasat Broadcastingiin kuuluu ilmais- ja maksutelevisiokanavia, jotka ovat saatavilla Viasatin oman satelliitin kautta ja kolmannen osapuolen verkossa ja se jakelee televisio-ohjelmia jopa Internetissä. MTG on myös Venäjän suurimman itsenäisen televisioyhtiön CTC Median pääomistaja. Lisätietoja on osoitteessa www.mtg.se.