Etusivu » Tiedotteet » Media » La Liga, Serie A ja Ligue 1 palaavat Suomen televisioon – televisiointi- ja digitaaliset lähetysoikeudet yksinoikeudella Viasat Sportille ja Viaplaylle

Viaplay

Julkaistu: 13.10.2015 klo 09:02
Julkaisija: Viaplay

Viasat Sportin ja Viaplayn emoyhtiö Modern Times Group (MTG) on hankkinut jalkapallon La Ligan, Serie A:n sekä Ranskan Ligue 1 –liigojen televisio- sekä digitaaliset lähetysoikeudet yksinoikeudella Suomessa ja muualla Pohjoismaissa. Suomessa lähetykset nähdään Viasat Sport-kanavilla sekä Viaplayssa. La Ligan ja Serie A:n osalta lähetykset alkavat jo tulevana viikonloppuna ja Ligue 1:n osalta kaudella 2016-2017.

Aiemmin lokakuussa MTG julkisti hankkineensa kolmivuotisella sopimuksella oikeudet Englannin Valioliigaan Suomessa vuosina 2016-2019, ja nyt solmittu yhteistyösopimus mahdollistaa jalkapallon merkittävimpien huippusarjojen katsomisen saman palveluntarjoajan kautta. Aiemmin syksyllä 2015 Viasat Sport ja Viaplay aloittivat UEFA Champions League –lähetykset Suomessa.

”La Ligan ja Serie A:n lähetykset keräsivät suuren suosion jo viime kaudella kanavillamme ja Viaplayssa. Kun lähetysoikeussopimuksemme päättyivät viime kauden jälkeen, suomalaiset jalkapallon ystävät joutuivat valitettavasti alkukauden olemaan ihmeissään La Ligan ja Serie A:n puuttuessa ohjelmistosta. Uskon kuitenkin, että Viasatin ja Viaplayn nykyiset ja tulevat asiakkaat ovat innoissaan tavasta, jolla vastasimme asiakkaidemme toiveisiin; UEFA Champions League, Valioliiga, La Liga, Serie A, Ligue 1, FA Cup ja DFB Pokal jatkossa saatavilla samoilta kanavilta ja samasta palvelusta kaikilla kodin laitteilla!”

Johannes Leppänen, Toimitusjohtaja, Viasat Finland

Viasat Sport ja Viaplay aloittavat lähetykset jo tulevana viikonloppuna La Liga ja Serie A-otteluiden osalta. Tarkemmat tiedot lähetyksistä julkistetaan vielä myöhemmin kuluvalla viikolla. La Liga ja Serie A näkyvät kuluvalla kaudella Viasat Sport- ja Viasat Kulta -kanavapakettien ja Viaplay-palvelun tilaajille.

MTG hankki oikeudet oikeuksia myyvältä kansainväliseltä mediayhtiö MP Silvalta. Samassa yhteydessä MTG ja MP & Silva solmivat Suomen markkinoita koskevan yhteistyösopimuksen, jonka myötä osapuolet ryhtyvät kehittämään yhdessä suomalaisille jalkapallofaneille suunnattua jalkapallopakettia.

INFO: Viasatin ja Viaplayn jalkapallo-oikeudet Suomessa:

• UEFA Champions League 2015 - 2018
  • Englannin Valioliiga 2016 - 2019
  • Espanjan La Liga 2015-2018
  • Italian Serie A 2015-2018
  • Ranskan Ligue 1 2016-2018
  • FA Cup, Capital One Cup ja DFB Pokal -2018

Johannes Leppänen

CEO Viasat Finland & Baltics

Modern Times Group (MTG) ja Viasat Finland Oy

Oy Viasat Finland Ab on osa kansainvälistä, neljässä maanosassa toimivaa Modern Times Group (MTG) mediakonsernia, johon kuuluu maksu- ja ilmaistelevisioita, radioita ja tuotantoyhtiöitä. MTG:n Viasat Broadcastingiin kuuluu ilmais- ja maksutelevisiokanavia, jotka ovat saatavilla Viasatin oman satelliitin kautta, televisiolähetysverkoissa (kaapeli, satelliitti ja IPTV) ja Internetissä. Modern Times Group on kasvuyritys ja se on listattu Tukholman Nasdaq OMX -pörssissä.

Suomessa Viasat lähettää kanavapakettejaan oman satelliitin kautta sekä kaapeli- ja laajakaista-tv- ja antenni tv -lähetyksinä. Suomessa Viasat aloitti lähetykset vuonna 1996. Lisätietoja www.viasat.fi

Viaplay

Viaplay on Pohjoismaiden johtava televisio-ohjelmien, elokuvien ja urheilun suoratoistopalvelu. Viaplay tarjoaa uusimmat tv-sarjat, tuhansia suosittuja elokuvia ja lisäksi huippu-urheilua suorina lähetyksinä. Viaplay on saatavilla Internetiin yhdistettävien laitteiden, kuten tietokoneiden, älypuhelimien, tablettien, Smart TV-televisioiden, Apple TV:n, Chromecastin, Viasatin digiboksien sekä Xbox 360- ja Playstation 3 ja Playstation 4 -pelikonsolien kautta. Lue lisää osoitteessa www.viaplay.fi

Viaplay AB on osa kansainvälistä, neljässä maanosassa toimivaa Modern Times Group (MTG) -mediakonsernia, johon kuuluu ilmais- ja maksutelevisioita, radioita ja tuotantoyhtiöitä. MTG:n Viasat Broadcastingiin kuuluu ilmais- ja maksutelevisiokanavia, jotka ovat saatavilla Viasatin oman satelliitin kautta ja kolmannen osapuolen verkossa ja se jakelee televisio-ohjelmia jopa Internetissä. MTG on myös Venäjän suurimman itsenäisen televisioyhtiön CTC Median pääomistaja. Lisätietoja on osoitteessa www.mtg.se.