Etusivu » Tiedotteet » Media » Eurobest julkisti vuoden 2014 voittajat – TBWA\ Helsingille Grand Prix -palkinto Brändärit-ohjelmasta

Eurobest

Julkaistu: 03.12.2014 klo 22:07
Julkaisija: Eurobest

Vuoden mainostajaksi valittu Volvo Trucks kahmi 6 palkintoa. Heidän mainostoimistonsa, Göteborgin Forsman&Bodenfors palkittiin myös Vuoden itsenäinen toimisto -tittelillä.

Eurobest, Euroopan suurin ja arvostetuin markkinointifestivaali, on tänä iltana julkistanut vuoden 2014 palkintojen saajat. Tämän vuoden ja Eurobestin historian voitokkain maa oli Iso-Britannia 75 palkinnollaan. Heti perässä olivat Saksa 71 palkinnollaan ja Ranska 58 palkinnollaan.

Vuoden mainostaja -tittelillä palkittu Volvo Trucks kahmaisi itselleen uskomattomat 6 palkintoa, joista yksi on filmisarjan Grand Prix. Lions Festivalsin puheenjohtaja Terry Savagen mukaan "saavutus on huikea ja palkinnoillaan Volvo Trucks on todella ansainnut paikkansa äärimmäisen rohkeana ja luovana brändinä".

"Sekä filmi- että printtisarjoissa oli todella taidokkaita töitä, jotka huokuivat ammattitaitoa", kommentoi tuomariston puheenjohtaja, Bob Reilly, Global Creative Chairman, McCann Worldgroup, näkemiään töitä. "Euroopan todelliset mahdollisuudet kuitenkin löytyivät Integrated-sarjasta. Parhaat näkemäni ideat yllättivät monin eri tavoin ja eri paikoissa. Tällaisia ideoita on vaikea toteuttaa, mutta kun ne on toteutettu hyvin, niillä saavutetaan paljon muutakin kuin vain mainosalan palkintoja."

2014 EUROBEST-VOITTAJAT:

BRANDED CONTENT & ENTERTAINMENT 24 voittajaa: 1 Grand Prix -palkinto, 3 kultaa, 11 hopeaa, 9 pronssia.

Grand Prix -palkinto: TBWA\Helsinki, Suomi, "Brändärit" – Työpaikka-sitcom, jossa fiktiivinen mainostoimisto tekee töitä oikeille asiakkaille, kuten Gigantille, Pauligille, Atrialle, Fazerille, Viking Linelle, Metsä Tissuelle, LIDLille, Soneralle, Nissanille ja Instrumentariumille.

CRAFT – FILM 34 voittajaa: 1 Grand Prix, 7 kultaista, 8 hopeaa, 18 pronssia

Grand Prix: BETC Pariisi, Ranska, ”The Big Leap”, Lacoste

CRAFT – PRINT & POSTER 9 voittajaa: 1 Grand Prix, 2 kultaista, 3 hopeaa, 3 pronssia

Grand Prix: Y&R Praha, Tsekin tasavalta, ”Fork”, ”Exhaust”, ”Kickstarter”, ”Piston”, PHD Bikes

DESIGN 34 voittajaa: 1 Grand Prix, 5 kultaista, 10 hopeaa, 18 pronssia

Grand Prix: INGO Tukholma, Ruotsi, ”Dill – The Restaurant”, LIDL Discount Supermarkets

DIRECT 25 voittajaa: 1 Grand Prix, 3 kultaista, 10 hopeaa, 11 pronssia

Grand Prix: The Cyranos McCann Barcelona, Espanja, ”Pay Per Laugh”, Teatreneu

FILM 20 voittajaa: 1 Grand Prix, 3 kultaista, 5 hopeaa, 11 pronssia

Grand Prix: Forsman & Bodenfors Göteborg, Ruotsi, ”The Epic Split”, Volvo Trucks

INTEGRATED 5 voittajaa: 0 Grand Prix, 2 kultaista, 1 hopeaa, 2 pronssia

Grand Prix -palkintoa ei jaettu tässä sarjassa

INTERACTIVE 44 voittajaa: 1 Grand Prix, 6 kultaista, 14 hopeaa, 23 pronssia

Grand Prix: Leo Burnett Lontoo, Holler Lontoo, Leo Burnett Toronto, Leo Burnett Chicago, Iso-Britannia, ”#Likeagirl”, P&G

INNOVATION 4 voittajaa: 1 Grand Prix, 3 innovaatio-palkintoa

Grand Prix: The Cyranos McCann Barcelona, Espanja, ”Pay Per Laugh”, Teatreneu

MUUT JAETUT PALKINNOT:

Media Network of the Year 1. palkinto: Starcom MediaVest Group, 2. palkinto: PHD, 3. palkinto: OMD. Palkinto jaettiin tänä vuonna ensimmäistä kertaa.

Agency of the Year 1. palkinto: adam&eveDDB Lontoo, 2. palkinto: The Cyranos McCann Barcelona, 3. palkinto: Forsman & Bodenfors Göteborg

The Eurobest Golden Palm 1. palkinto: Folke Tukholma, 2. palkinto: Academy Films Lontoo, 3. palkinto: MJZ Lontoo. Palkinto jaetaan eninten palkintoja saaneelle tuotantoyhtiölle.

Independent Agency of the Year 1. palkinto: Forsman & Bodenfors Göteborg, 2. palkinto: Kolle Rebbe Hampuri, 3. palkinto: Jung von Matt Hampuri

The Network of the Year 1. palkinto: DDB, 2. palkinto: Publicis, 3. palkinto: McCann

”Yli 2 200 vierasta houkutellut Helsingin Eurobest on ollut upea kokemus. Voittajatyöt osoittavat, että Euroopasta todella löytyy luovuutta, innovaatioita ja kykyjä”, Lions Festivalsin toimitusjohtaja Philip Thomas sanoo. "Näiden kolmen onnistuneen päivän jälkeen odotamme jo innolla vuoden 2015 Eurobest-festivaalia, joka toteutetaan Antwerpenissä", lisää Eurobest-festivaalin johtaja Louise Benson.

Kaikki voittajat ovat nähtävillä osoitteessa www.eurobest.com 4.12.2014 alkaen.

Camilla Lambert, PR & Press Manager

Eurobest, 33 Kingsway, London, WC2B 6UF United Kingdom

Puh. +44(0)20 3033 4000, e-mail: camillal@canneslions.com

Hanna Litovaara, viestintäkonsultti

Viestintätoimisto Drum

Puh. +358 45 120 6767, e-mail: hanna.litovaara@drum.fi

#eurobest

@eurobest

Eurobest – Euroopan markkinointifestivaali

Eurobest on perustettu vuonna 1988. Eurobest on Euroopan suurin vuosittainen markkinointifestivaali, joka kokoaa luovan alan huiput yhteen. Vuodesta 2008 mainoskilpailu on ollut osa kahden ja puolen päivän mittaista seminaaria, jonka ohjelma sisältää tuoreita mainosalan aiheita. Mainoskilpailussa on 16 eri kilpailusarjaa. Tänä vuonna Eurobestin isäntämaana toimii ensimmäistä kertaa Helsinki. Aiempina vuosina Eurobest on järjestetty Tukholmassa, Amsterdamissa, Hampurissa ja Lissabonissa. Eurobestin järjestää Lions Festivals. Organisaatio on myös Cannes Lions sekä uuden Lions Health -festivaalien takana. www.eurobest.com

Lions Festivals

Lions Festivals is the organiser of Cannes Lions International Festival of Creativity, Lions Health and Eurobest as well as co-organisers, with its joint venture partners, of Dubai Lynx International Festival of Creativity, Spikes Asia Festival of Creativity, Asian Marketing Effectiveness & Strategy Awards, and the Digital Asia Festival. Lions Festivals is powered by Top Right Group. www.lionsfestivals.com

Kärkimedia Oy – Eurobestin virallinen edustaja Suomessa

Kärkimedia Oy on 34 suomalaisen sanomalehden omistama maanlaajuinen myynti- ja markkinointikanava. Kärkimedia tarjoaa tutkimus- ja konsultointipalveluja, kampanjasuunnittelua sekä -ideointia.Yhdessä Cannes Lionsin ja Eurobestin kanssa Kärkimedia työskentelee paremman ja tehokkaamman mainonnan puolesta, tavoitteenaan inspiroida markkinoinnin tekijöitä saamaan aikaan parempia tuloksia.