Etusivu » Tiedotteet » Media » Demi-stipendi kiusaamista vastaan

Demi-stipendi kiusaamista vastaan

Julkaistu: 25.03.2015 klo 09:55
Julkaisija: A-lehdet Oy

Demi-lehden myöntämä suosittu Demi-stipendi, 50 euron arvoinen tunnustuspalkinto, jaetaan keväällä jo viidettä kertaa sadalle yläkouluikäiselle tytölle. Tänä vuonna Demi palkitsee erityisesti tyttöjä, jotka toimivat kiusaamisen ehkäisemiseksi.

Demi-lehti ja Demi.fi tavoittavat valtaosan 12–19-vuotiaista suomalaisista tytöistä. Yksi Demin tärkeä tehtävä on auttaa tyttöjä kasvamaan oikeudenmukaisiksi naisiksi. Tunnustuspalkinnolla Demi haluaa kannustaa nuoria ilmaisemaan mielipiteensä kiusaamista vastaan. Demi-stipendin myötä toivomme, että kiusaamiseen puututaan entistä hanakammin.

Kiusattujen puolustaminen on rohkea teko, joka kannattaa aina.”Yksikin koulukaverin ystävällinen sana tai hymy voi olla ratkaiseva käänne kiusatun elämässä. Haluamme palkita tekoja, joiden ansioista yhä useampi nuori välttyy kiusaamisen julmilta seurauksilta”, Demin päätoimittaja Anni Lintula sanoo.

Demi-stipendin saajia voivat ehdottaa kaikki Suomen yläkoulujen opettajat. Hakuaika alkaa 25. maaliskuuta ja päättyy 30. huhtikuuta 2015. Hakemuksen voi täyttää osoitteessa: demi.fi/stipendi. Valinnat stipendin saajista tekee Demin toimituksesta muodostuva raati.

Lisätietoja: A-lehdet Oy,Demin päätoimittaja Anni Lintula, p. 050 414 4233

Demi on Suomen suurin nuorten naisten media 147 000 lukijallaan (KMT 2014). Se tarjoaa aikuistuvalle nuorelle naiselle hyödyllistä asiaa ja hauskaa viihdettä. Demi.fi on puolestaan Suomen suurin tytöille suunnattu verkkoyhteisö, jossa viihtyy viikoittain 185 000 eri kävijää (TNS Metrix). Demin Facebook-ryhmässä on jo yli 63 000 jäsentä. Demiä kustantaa A‐lehdet Oy.