Etusivu » Tiedotteet » Media » AVEK palkitsi 14 digimediaosaajaa ideakilpailussa

AVEK

AVEK palkitsi 14 digimediaosaajaa ideakilpailussa

Julkaistu: 06.02.2012 klo 10:55
Julkaisija: AVEK

Mediatiedote 6.2.2012

Julkaisuvapaa heti

AVEK palkitsi 14 digimediaosaajaa ideakilpailussa

AVEK palkitsi 14 sisältöideaa D²-tapahtumassa Musiikkitalossa Helsingissä 2.2.2012. Palkituille myönnettiin 2 500 euroa hankkeiden jatkokehittelyä varten. Kaksi tasaväkistä ideaa palkittiin lisäksi Paras pitchaus -palkinnolla.

Kaikkiaan 43 pitchaajaa osallistui D²-tapahtumaan tuoreine digimediaideoineen. 2 500 euron palkintoja jaettiin yhteensä 16 kappaletta, joista kaksi myönnettiin parhaan pitchauksen palkintoina tasavahvoille Semira Ben-Amorin ”Labib”- sekä Jarkko Ylikosken ja Mikko Aarnen ”Pulp Republic” -ideoille.

Tuomaristo luonnehti kilpailun tasoa hyväksi, joskin pitchaajien väliset erot esiintymistaitojen ja ideoiden osalta olivat ajoittain suuria. ”Osa tekijöistä on jo varsin taitavia ideansa myyjiä”, kertoo tuomaristossa jo kolmatta vuotta istunut Marit Hohtokari.

”Omien tuomaristokokemusteni perusteella haasteena on nyt aidosti tuoreiden ja omaperäisten ideoiden löytyminen. Tänä vuonna palkinnoille näytti nousevan erityisesti ideoita, jotka yhdistelevät vanhoja ideoita uudesta näkökulmasta”, summaa Hohtokari.

Tapahtuman yhteydessä järjestettiin päätöstilaisuus, jonka puhujina olivat kulttuurijohtaja ja AVEKin puheenjohtaja Georg Dolivo, Not Guilty Oy:n tuottaja Risto Kuulasmaa, Finnveran rahoituspäällikkö Jani Tuominen sekä Ovelin Oy:n co-founder and partner Christoph Thür, joka palkittiin viime vuoden tilaisuudessa parhaan pitchaajan palkinnolla. D²-tapahtuma on osa DigiDemo-ohjelmaa, joka täyttää tänä vuonna 10 vuotta.

D²-palkitut á 2 500 € (satunnaisessa järjestyksessä)

Jarkko Ylikoski & Mikko Aarne/Pulp Republic Pulp Republic

Anttu Harlin/Anima Boutique Havunhelma

Teemu Sandblom & Mikko Tyni Pub Empire

Tommi Virtanen/Oy Kotikunta-TV Kotikeikka/Gig at home

Toni Wallin New Motion 4 Fun

Olli Sulopuisto/Nonfiktio Leffalauta

Lauri Valtonen Plantwatching

Julius Tuomisto/Delicode Oy Kinected Stories

Marja Ikonen Kodin tavaratarinat

Semira Ben-Amor/Ta-Daa Productions LABIB

Jaakko Tuomivaara Harmony (työnimi)

Juha Rinne Temuta Toys

Niina Airaksinen Pohjola-produktion digitaalinen lavastus

Timo Wright Bermuda Helsinki

Paras pitchaus -palkinnot á 2 500 €

Jarkko Ylikoski & Mikko Aarne/Pulp Republic Pulp Republic

Semira Ben-Amor/Ta-Daa Productions LABIB

Ideakilpailun tuomaristo ja meklarointi:

Philip Dean, Aalto-yliopisto; KooPee Hiltunen, Neogames ry; Marit Hohtokari, Hohtokari Oy; Petteri Huvio, Diges ry; Markus Leikola, Delicate Services Oy; Milla Moilanen, Filmill; Lasse Norrgård, Diges ry; Helena Pekkarinen, Diges ry; Merja Salonen, Tekes; Tiina Raekallio, YLE; Tanu-Matti Tuominen, Mediatonic; Juha Tynkkynen, Idealist Group. Ideakilpailun meklarina toimi Kati Uusi-Rauva, Plikka Projects.

Linkit:

DigiDemo-tuki: DigiDemo-rahoitus: http://www.kopiosto.fi/avek/digidemo

Lisätiedot:

Pääsihteeri Juha Samola, AVEK | juha.samola(a)avek.kopiosto.fi | 09 4315 2351
www.kopiosto.fi/avek

Tekijänoikeusjärjestö Kopioston yhteydessä toimiva Audiovisuaalisen kulttuurin edistämiskeskus AVEK tukee tekijänoikeusvaroilla audiovisuaalista kulttuuria. Varat ovat pääasiassa peräisin hyvitysmaksusta, jota peritään muun muassa dvd-levyistä ja digitaalisista videotallentimista. AVEK myöntää tukea elokuvan eri lajityyppien kehittelyyn ja kulttuurivientiin, audiovisuaalisen alan tekijöiden jatko- ja täydennyskoulutukseen sekä festivaalien ja tapahtumien järjestämiseen. Lisäksi AVEK myöntää tukea lyhyt-, dokumentti- ja animaatioelokuvien sekä mediataideteosten tuotantoon. Opetus- ja kulttuuriministeriön DigiDemo- ja CreaDemo-määrärahoista tukea myönnetään kulttuuristen sisältöjen ja kulttuuriyrittäjyyden kehittämiseen.