Etusivu » Tiedotteet » Media » Afrikka ja Lähi-itä esittäytyvät Maailman kirjoissa

Into Kustannus

Afrikka ja Lähi-itä esittäytyvät Maailman kirjoissa

Julkaistu: 12.05.2015 klo 09:43
Julkaisija: Into Kustannus

Maailma kylässä 2015 -festivaalin kirjallisuusohjelma keskittyy Rautatientorin suuressa kirjateltassa järjestettäviin Maailman kirjoihin. Teemoina Maailman kirjoissa ovat Afrikka, Lähi-itä ja kehitys. Lisäksi ohjelmassa nousevat esiin muun muassa talous- ja ympäristökysymykset, eriarvoisuus, sananvapaus ja velka. Maailmankirjallista ohjelmaa sekä kirjallisuutta uutuuksista klassikoihin ja tiedosta kaunoon on tarjolla koko Maailma kylässä -festivaalin ajan 23.–24.5.2015. Tapahtumaan on vapaa pääsy.

Maailman kirjojen kansainvälisinä vieraina ovat muun muassa nigerialainen kirjailija ja ympäristöaktivisti Nnimmo Bassey ja somalialainen menestyskirjailija Nadifa Mohamed. Uutisia Afrikasta -paneelissa keskustelevat kansanedustaja Pekka Haavisto, päätoimittaja Arja Alho ja Afrikka-instituutinjohtaja Iina Soiri. Kosmologi Syksy Räsänen ja toimittaja Bruno Jäntti pohtivat Israel-Palestiina-konfliktin diplomaattisen ratkaisun avaimia. Toimittaja Airin Bahmani anylysoi kurdien ja Isisin välisiä suhteita.

Kotimaisista kirjailijoista lavalle nousevat muun muassa Tommi Nieminen, Jyrki Kallio, Tomi Astikainen, Peter Lodenius, Matti Kääriäinen, Kristiina Koivunen sekä Madventuresin Riku Rantala ja Tunna Milonoff.

Katso Maailman kirjojen ohjelma www.maailmankirjat.fi

Katso Maailma kylässä -festivaalin koko asiaohjelma: www.maailmakylassa.fi/ohjelma/asiaohjelma-ja-kirjallisuus

Lauantaina kirjateltan hiljennyttyä ohjelma jatkuu Kansallisteatterin Lava-klubin Literary Death Match -klubilla klo 20 alkaen. Siellä esiintyvät Nadifa Mohamed, Emma Hooper, Nura Farah ja Nnimmo Bassey. Tapahtuma järjestetään yhteistyössä Helsinki Litin kanssa.

MAAILMAN KIRJAT 23.–24.5.2015

Maailma kylässä -festivaali

Rautatientori, Helsinki

Avoinna: la 23.5. klo 11–20, su 24.5. klo 11–18

Vapaa pääsy

Lisätiedot:

Timo Kalevi Forss | Into Kustannus

timo.forss @ intokustannus.fi | 040 533 2961

Mika Rönkkö | Into Kustannus

mika.ronkko @ intokustannus.fi | 050 436 2170

Maailman kirjat tuottaa Crash ry www.crash.fi, Into Kustannus www.intokustannus.fi, Rosebud Books www.rosebud.fi ja Tiedon jano www.tiedonjano.fi. Tapahtumaa tuetaan Ulkoministeriön kehitysyhteistyövaroin.

Into on ketterä ja ärhäkkä yleiskustantamo. Julkaisemme ajankohtaista tietoa, hillittömän kiinnostavaa kaunoa, kantaaottavia pamfletteja, laadukasta käännöskirjallisuutta ja Le Monde diplomatique & Novaja Gazeta -lehteä. Monet kirjoistamme ovat saatavissa myös e-kirjoina.

www.intokustannus.fi | www.mondediplo.fi | www.into-ebooks.com | www.facebook.com/intokustannus