Etusivu » Tiedotteet » Matkailu » Viihtyisyyttä ja parempia palveluita pian Pasilan asemalla

Senaatti-kiinteistöt

Viihtyisyyttä ja parempia palveluita pian Pasilan asemalla

Julkaistu: 17.09.2013 klo 10:05
Julkaisija: Senaatti-kiinteistöt

Keski-Pasilan suunnittelukilpailun ratkeamisen myötä Pasilan aluetta kehitetään tulevaisuudessa voimakkaasti. Pasilan asemalla uusi aika koittaa jo ennen ison hankkeen alkamista.  Loppuvuoden aikana aseman liiketarjontaa laajennetaan palvelemaan asiakkaiden tarpeita entistä paremmin. Myös aseman ilmettä ja opastusta kohennetaan. Asemalle rakennetaan lisäksi muutamia uusia liiketiloja.

Pasilan asemalla liikkuu päivittäin keskimäärin 50 000 kävijää ja se on Suomen toiseksi vilkkain rautatieasema. Nopean ja sujuvan läpikulkemisen ohella on tarkoitus saada ihmiset pysähtymään.

- Uudistamme kokonaisuutta siten, että se on entistä toimivampi, houkuttelevampi ja kävijäkuntaa paremmin palveleva. Tarjonnassa haluamme huomioida sekä nopeisiin ostoksiin pyrkivät matkailijat että Pasilan alueella asuvien ja työskentelevien arkiaskareet, kertoo Senaatti-kiinteistöjen johtava asiantuntija Antti Kari .

Aseman lähialueella on noin 45 000 työpaikkaa ja noin 20 000 asukasta. Asema onkin luonteva Pasilan alueen keskus, josta lähellä asuvat saavat kaiken tarvittavan arkeensa. Junille kiirehtivät puolestaan löytävät asemalta jatkossa entistä laajemman tarjonnan pientä purtavaa tai voivat istahtaa alas kahvikupin ääreen odottelemaan junaa.

- Myös aseman opasteisiin, asiakkaiden sujuvaan liikkumiseen ja viihtyisyyteen halutaan jatkossa panostaa enemmän. Pasilan asemaa varten on suunniteltu uusi ilme, joka tuo raikkautta ja luo miellyttävää tunnelmaa asemalle, kertoo Antti Kari.

Asemalle uuden liikkeensä avaavat mm. Subway, Fazer Bakery Shop, Life ja Karkkitori. Nykyisistä toimijoista esimerkiksi R-Kioski uudistuu ja laajentaa toimintaansa. Asemalla pitkään toimineet perinteikkäät liikkeet kuten suutari, kukkakauppa ja eläinkauppa jatkavat toimintaansa osin uusissa tiloissa.

Lisätiedot ja yhteydenotot:

Propdea Oy, Kristina Knape, kristina.knape@propdea.fi, puh. +358 50 4402520

Senaatti-kiinteistöt, Antti Kari, johtava asiantuntija, 0205 811 749

Propdea Oy

Propdea Oy tarjoaa kokonaisvaltaisia palveluita kiinteistöihin ja niiden johtamiseen liittyen. Propdea Oy vastaa Pasilan aseman uudistuksen kaupallisesta suunnittelusta ja vuokrauksesta osana hanketta.

Senaatti-kiinteistöt on maanlaajuisesti toimiva liikelaitos, joka valtion sisäisenä työympäristö- ja toimitila-asiantuntijana tuottaa ja tarjoaa tiloja ja niihin liittyviä palveluja valtionhallinnolle. Toimintamme perustuu yhteiskuntavastuulliseen liiketoimintaan, hyvään palveluun, pitkäaikaisiin asiakkuuksiin ja kumppanuuteen.Pasilan asema on Senaatti-kiinteistöjen omistuksessa. Tuomme tilalle ratkaisut.

Tutustu julkaisijan muuhun lehdistöaineistoon

Mediapankki