Etusivu » Tiedotteet » Matkailu » Verven omistusjärjestelyt eivät vaikuta Anttolanhovin palveluihin

Hengitysliitto

Verven omistusjärjestelyt eivät vaikuta Anttolanhovin palveluihin

Julkaistu: 27.02.2015 klo 09:15
Julkaisija: Hengitysliitto

Anttolanhovi palvelee ravintola- ja yritysasiakkaita, matkailijoita ja kuntoutujia entiseen tapaan, kun Verven kuntoutustoiminta siirtyy maaliskuun alusta uuteen yhtiöön. Anttolanhovin majoitus- ja ravintolapalvelut sekä kiinteistöt pysyvät edelleen Hengitysliiton omistuksessa.

- Matkailuliiketoiminta ja kuntoutus jatkuvat täällä hyvässä yhteistyössä niin kuin tähänkin asti. Anttolanhovin kiinteistöomistus säilyy Hengitysliitolla ja me työntekijät pidämme siitä huolta, kertoo Anttolanhovin hotellinjohtaja Eija Martikainen.

Hengitysliiton omistuksessa ollut Verven kuntoutustoiminta siirtyy KK-Kunto Oy:lle 1.3.2015, ja kuntoutushenkilöstö siirtyy ostajan palvelukseen vanhoina työntekijöinä. Toiminta Verven ja KK-Kunnon yksiköissä jatkuu siirtymävaiheen jälkeen Verve-nimen alla. Omistajayhtiön nimi on jatkossa KK-Verve Oy.

Omistusjärjestelyllä ei ole vaikutusta yksiköiden toimintaan, asiakkaisiin tai yhteistyökumppaneihin. Majoitus- ja ravintolatoimintaa harjoittavat yksiköt, Anttolanhovi Mikkelissä ja Hotelli-ravintola Lasaretti Oulussa, jatkavat toimintaansa Hengitysliiton omistuksessa.

- Yhteistyöneuvotteluissa Hengitysliitolla oli kaksi keskeistä tavoitetta: toiminnan jatkuvuus ja henkilöstön aseman turvaaminen. Näihin päästiin, kun KK-Verve otti vastatakseen kaikki palvelusopimukset ja henkilöstö siirtyi sen palvelukseen liikkeen luovutuksella ns. vanhoina työntekijöinä, sanoo Hengitysliiton toimitusjohtaja Veikko Korpela.

Uusi yritysryhmä on Suomen suurin kuntoutuspalvelujen tuottaja, jonka yhteenlaskettu liikevaihto on 40 miljoonaa euroa ja joka työllistää noin 500 henkilöä.

Anttolanhovi on Hengitysliiton omistama kansainvälinen matkailuyritys Saimaan rannalla Mikkelissä. Samoissa tiloissa toimii kuntoutuspalveluja tarjoava KK-Verve.

Lisätiedot:
Eija Martikainen, hotellinjohtaja, Anttolanhovi, puh. 040 779 1593
Veikko Korpela, toimitusjohtaja, Hengitysliitto, puh. 040 050 6112

Hengitysliitto edistää hengitysterveyttä ja hengityssairaan hyvää elämää. Liiton 97 jäsenyhdistyksen toiminnassa on mukana yli 30 000 hengityssairasta ja heidän läheistään.

Hengityssairaudet koskettavat miljoonaa suomalaista. Suurimpia ryhmiä ovat astmaa, keuhkoahtaumatautia, kroonista keuhkoputkentulehdusta ja uniapneaa sairastavat. Rakennusten lisääntyneet home- ja kosteusvauriot ovat kasvattaneet sisäilmasta sairastuneiden määrää. Hengitysliitto toimii sen puolesta, että jokainen voisi hengittää terveellistä ilmaa.

Hengitysliittoon kuuluvat lisäksi Ammattiopisto Luovi, joka on valtakunnallisesti toimiva ammatillinen erityisoppilaitos, rakennusterveyden erityisasiantuntijapalveluja tarjoava Suomen Sisäilmakeskus Oy, työllistämiskeskukset Kovak Oy ja Sytyke-Centre sekä hotellit Lasaretti ja Anttolanhovi.

Tutustu julkaisijan muuhun lehdistöaineistoon

Mediapankki