Etusivu » Tiedotteet » Matkailu » Venäläisturistit vuodenvaihteen innokkaimpia mökkivaraajia

Venäläisturistit vuodenvaihteen innokkaimpia mökkivaraajia

Julkaistu: 17.12.2010 klo 10:08
Julkaisija: Lomarengas Oy

17.12.2010

Venäläisturistit vuodenvaihteen innokkaimpia mökkivaraajia

Vuokrattavat lomamökit täyttyvät vuodenvaihteessa itänaapureista, kun venäläiset saapuvat sankoin joukoin lomalle Suomeen. Venäläisten osuus on jopa 73 prosenttia vuodenvaihteen varauksista, kertoo, Suomen suurin vuokramökkien välittäjä Lomarengas. Suomalaisia mökkilomailijoita on vajaa neljännes, ja muualta Euroopasta tulijoita on kolme prosenttia. Mökkeilevien venäläisten määrä on kymmenen prosenttia enemmän kuin viime vuonna, mikä selittyy osittain Venäjältä saapuvien turistivirtojen kasvusta. Matkailun edistämiskeskuksen mukaan vuodenvaihteeksi Suomeen odotetaan jopa yli satatuhatta lomailijaa Venäjältä.

Lomarenkaan toimitusjohtajan Juha-Pekka Olkkolan mukaan venäläisturisteja viehättää mökkeilyssä oma rauha ja luonnon läheisyys.

”Venäläiset ovat olleet tärkeä asiakasryhmä erityisesti vuodenvaihteessa. Heihin vetoaa mökkeilyssä pitkälti samat asiat kuin suomalaisiin; mahdollisuus olla luonnon keskellä omassa rauhassa. Vaikka oma rauha on tärkeää, niin venäläiset haluavat vuokrata mökkinsä suhteellisen läheltä palveluita”.

Mökkilomasta haaveilevalle löytyy vielä tilaa yli 3000 mökin valikoimasta uudeksi vuodeksi ja jopa jouluksi.

”Nyt kun lunta on koko maassa, niin joulutunnelmaan pääsee jo lyhyelläkin mökkilomalla esimerkiksi pääkaupunkiseudun ulkopuolella”, Olkkola sanoo.

Lomarengas on vakavarainen vuokramökkien, hiihtokeskusmajoituksen ja maatilalomien sekä niihin liittyvien oheispalveluiden johtava markkinointi- ja välitysyhtiö Suomessa. Lomarengas on perustettu vuonna 1967 ja liiketoiminta on yhtiöitetty vuonna 1997. Suurin osakkeenomistajaryhmä ovat matkailuyrittäjät. Samaan konserniin Lomarengas Oy:n kanssa kuuluvat Finfun Oy ja Ylläksen Matkailu Oy. Lomarenkaan päätuotteet ovat vuokrattavat lomamökit ja maatilalomat. Lomarenkaan kohteet ovat tunnettuja laadusta, hyvästä varustetasosta ja ystävällisestä isäntäväestä
. www.lomarengas.fi