Etusivu » Tiedotteet » Matkailu » Sinivalkoisten sydänten Kreikka

Sinivalkoisten sydänten Kreikka

Julkaistu: 14.04.2015 klo 10:38
Julkaisija: Finnmatkat

Kreikka on vuodesta toiseen suomalaisten suosikkikesälomakohde. Yli 40 prosenttia Finnmatkojen ensi kesän matkoista tehdään Kreikan saarille. Ykkössaaren paikkaa pitää Rodos.

Kreikka on Finnmatkojen tulevan kesän suosituin lomakohde. Yli 40 prosenttia Finnmatkojen asiakkaista suuntaa sandaalinsa kohti Kreikan saaria. Vuosittain noin 180 000 suomalaista eli joka viides valmismatkalainen valitsee kohteekseen Kreikan, selviää Kreikan valtion matkailutoimiston tekemästä selvityksestä.

– Kreikassa paistaa aurinko lähes 300 päivänä vuodessa, joten mikä olisikaan parempi lomakohde Suomen epävakaan kesäkelin pakenemiseen, kertoo Finnmatkojen viestintäpäällikkö Jenita Cresswell.

Yli 6 000 yksittäisen saaren muodostama Kreikan saaristo värittää Egeanmerta ja Joonianmerta. Finnmatkojen valikoiman suosituimmat saaret ovat Rodos, Kreeta ja Samos. Saaristomaisema vaihtelee kilometrien mittaisista hiekkarannoista suojaisiin lahdenpoukamiin, kallioluoliin ja kosteikkoluontoon. Idyllisen saariston lisäksi Kreikka tarjoaa muutakin mieleenpainuvaa nähtävää. Historia ja nykyaika kulkevat käsi kädessä monipuolisissa matkakohteissa.

– Samassa kohteessa voi vierailla oliivilehdoissa ja viinitarhoilla, ihmetellä arkeologisia löytöjä, vaeltaa vuoristossa, nauttia kaupungin sykkeestä ja vaikka juhlia yökerhoissa aamuun saakka, Jenita Cresswell hehkuttaa.

Finnmatkojen TOP 5 Kreikan saaret:

1. Rodos
2. Kreeta
3. Samos
4. Kos
5. Korfu

Lisätietoja: Finnmatkat, viestintäpäällikkö Jenita Cresswell, p. 030 360 304

Oy Finnmatkat Ab on Suomen suurin matkanjärjestäjä, ja se järjestää vuosittain noin 260 000 valmismatkaa. TEMA on Finnmatkojen kulttuuriin ja luontoon erikoistunut kiertomatkajärjestäjä. Finnmatkat kuuluu Pohjoismaiden johtavaan matkanjärjestäjäkonserniin TUI Nordiciin. Se on osa Lontoon pörssissä noteerattua maailman suurinta matkailukonsernia, TUI Groupia, jolla on vuosittain yli 30 miljoonaa matkustajaa 31 maasta.