Etusivu » Tiedotteet » Matkailu » Satakunnan Maaseutunäyttely & Ponikuninkuusravit 17.-18.8.2013

Porin Ravit Oy

Satakunnan Maaseutunäyttely & Ponikuninkuusravit 17.-18.8.2013

Julkaistu: 01.08.2013 klo 12:42
Julkaisija: Porin Ravit Oy

Satakunnan Maaseutunäyttely, koko perheen iloinen viikonlopputapahtuma

Ensimmäistä kertaa järjestettävä Satakunnan Maaseutunäyttely järjestetään Porin raviradalla. Näyttelyn portit avautuvat molempina päivinä klo 10:00 ja sulkeutuvat klo 18:00.

Eläinkeskeinen näyttelytarjonta

Näyttelyyn on muodostumassa monipuolinen sisältö. Näytteilleasettajien määrä noussee 150-200 välille.

Näyttelyssä voit ihastella koko kotieläinkirjoa - lehmiä, vasikoita, lampaita, kanoja, kukkoja, alpakoita, poneja ja hevosia.

Koko perheen tapahtumassa lapsia viihdyttää Tivoli Seiterä. Jännitystä viikonloppuun tuo Poliisi- ja Pelastuslaitos, jotka esittelevät toimintaansa ja kalustoaan.

Muilla osastoilla pääsee tutustumaan erilaisiin maatalouskoneisiin, kuntien ja maaseudun yhteisöjen toimintaan ja tekemään edullisia ostoksia lähiruokatorilta, paikallisilta kädentaitajilta sekä MLL:N lastentarvikekirpputorilta.

Welsh-poniyhdistys järjestää tapahtumaan Welsh-ponien näyttelyn. Näyttelyvieraat pääsevät sunnuntaina seuraamaan ponien osaamista näyttelytapahtumassa. Lauantaina järjestetään kaikille rotuponeille ratsastusluokat. Poneille on myös oma myyntinäyttely, jossa jokaiselle myytävälle ponille on järjestetty oma myyntinäyttelykarsina.

Muilla osastoilla esiintyy maatalouskoneita, alueen kuntia, maaseudun yhteisöjä sekä erilaisia myyntipisteitä.

Ponikuninkuusravit 2013

Ponikuninkuusraveissa kilpaillaan molempina päivinä yhdeksässä lähdössä. Kuninkaalliset ratkaistaan kahdessa lähdössä, jossa oriitten ja ruunien kokonaisajat lasketaan yhteen ja pienimmän ajan saavuttanut valjakko kruunataan Ponikuninkaaksi. Samoin tammojen molempien lähtöjen ajat lasketaan yhteen ja näin saadaan kruunatuksi Ponikuningatar. B-ponien voittajat lasketaan sanoin ja saadaan selville Poniruhtinas ja –ruhtinatar.

Ilmoittautuminen Ponikuninkuusraveihin lauantaiksi alkaa 1.8.2013 ja päättyy 8.8.2013 klo 9.00. Sunnuntain lähtöihin ilmoittautuminen alkaa 2.8.2013 ja päättyy 9.8.2013 klo 9.00.

Ponikuninkuusraveihin on odotettavissa kisailijoita viimevuotiseen malliin noin 250 valjakkoa.

Ponikuninkuusravien majoitusyhteistyökumppanina toimii Sokos Hotel Vaakuna Pori.

Ponikuninkuusravit alkavat molempina päivinä klo 14:00.

Näytökset ja paneelikeskustelut

Tapahtuman näytökset ja paneelikeskustelut keskittyvät hevosten ja poniraviurheilun sekä eläinten hyvinvoinnin ympärille.

Tapahtumaan odotetaan n. 10.000-15.000 kävijää

Kuva 1

Porin Ravit Oy:n Ponisynttäriponi Bella toimii tapahtuman virallisena maskottina ja on rapsutettavana tapahtumassa aamusta iltaan.

Kuva 2

Tuhannen osakkaan kimppavarsa Apilan Ruskalla (3v) ajetaan ratahiitti lauantaina klo 11.00 ja on sen jälkeen kuvattavana hoitajansa Taina Miekan kera näyttelyalueella klo 14:00 saakka.

Porin Ravit Oy

Toimitusjohtaja Hannu Myöhänen                  0440-532 592