Etusivu » Tiedotteet » Matkailu » Ritarit liikkeellä kauppakeskuksissa 15.–17.4.

Kansallismuseo

Ritarit liikkeellä kauppakeskuksissa 15.–17.4.

Julkaistu: 14.04.2016 klo 12:08
Julkaisija: Kansallismuseo

Hämeen linnan ritarit liikkuvat tulevana viikonloppuna 15–17.4. kauppakeskuksissa ympäri eteläistä Suomea. Turnajaisiin matkalla olevat ritarit etsivät vielä viimeisiä täydennyksiä varusteisiinsa – ja mistäpä muualta kuin nykyajan markkinoilta eli kauppakeskuksista. Mutta mahtaako kauppakeskuksesta löytyä vaikkapa hyvä turnajaishevonen?

Ostosten teon lisäksi ritarit markkinoivat Hämeen linnassa perjantaina 22.4. avautuvaa Heavy Metal – Aseita ja haarniskoja -näyttelyä sekä näyttelyn avajaisviikonloppuna 23.–24.4. järjestettäviä hevosturnajaisia. Heavy Metal esittelee aidossa keskiaikaisessa ympäristössä ainutlaatuisen kokoelman keskieurooppalaisia 1500–1700-lukujen haarniskoja. Esillä on myös yksi maailman harvoista kokonaisena säilyneistä hevosen haarniskoista. Avajaisviikonlopun turnajaisissa Rohan tallien ritarit ottavat mittaa toisistaan spektaakkelissa, joka tuo historialliset turnajaiset nykypäivään.

Ritarikiertueen aikataulu:
Perjantaina 15.4. Espoon Iso Omena klo 16–18
Lauantaina 16.4. Lahden Karisma klo 10–12 ja Lempäälän Ideapark klo 15–17
Sunnuntaina 17.4. Vantaan Jumbo klo 11–13 ja Helsingin Itis klo 15–17

ritareiden ostosreissusta:
työpajakoordinaattori Hanna Korhonen, hanna.korhonen@kansallismuseo.fi, puh. 029 533 6464

turnajaisista:
tapahtumatuottaja Jyrki Nissi, jyrki.nissi@kansallismuseo.fi, puh. 029 533 6350

Heavy Metal -näyttelystä:
amanuenssi Lea Värtinen, lea.vartinen@kansallismuseo.fi, puh. 029 533 6341

Hämeen linna
Kustaa III katu 6, Hämeenlinna
puh. 0295 33 6932, hameenlinna@kansallismuseo.fi
www.kansallismuseo.fi

Kansallismuseo on kaikkien suomalaisten identiteetin pohjapiirros. Historian huoneita ja aarteita, oivalluksia, havaintoja ja näkökulmia. Ikkuna menneeseen, tähän päivään ja tulevaisuuteen - korvaamaton, lumoava ja yllätyksellinen.

Kansallismuseon museoperheeseen kuuluu seitsemän museota ja kaksi linnaa - Kansallismuseo, Kulttuurien museo (toiminta jatkuu Kansallismuseossa), Suomen merimuseo, Seurasaaren ulkomuseo, Tamminiemi, Hvitträsk, Louhisaari, Olavinlinna ja Hämeen linna.