Etusivu » Tiedotteet » Matkailu » Pohjolan vaipuessa horrokseen Biskajanlahden syksyssä jatkuvat festivaalit sekä ulkoilmamarkkinat

Pilgrim Oy

Julkaistu: 19.08.2016 klo 08:45
Julkaisija: Pilgrim Oy

Bilbaon vanhakaupunki kukoistaa erilaisine markkinoineen syksyllä. Joka sunnuntai tuoksuu kukkatori joen varrella ja kiinnostavaa löytyy Kaiken elämän markkinoilta Plaza Nuevalta. Mercado de la tierra eli maan antimia on tarjolla joka lauantai, kun tuottajat tuovat tuotteensa myytäviksi ja maisteltaviksi suoraan tiloilta lähelle jokea El Arenal -alueelle.

Kun pohjolassa siirrytään sisätiloihin, Biskajanlahdella elämästä voi vielä nauttia ulkoilmassa. Syyskuun lopulla 22.-25.päivä Sopela Kosta Fest on musiikkia, luontoa ja surffausta. Neljän päivän ajan osallistujat pääsevät kokemaan erilaisia aktiviteetteja ja kuuntelemaan musiikkia kahdessa eri paikassa: kaupungintalon edustalla sekä rannalla. Esiintyjinä mm. Zea Mays, Belako, Amparo Sánchez, jne. Musiikkia jokaiseen makuun, mutta kuitenkin niin että siinä on surffauksen makua.

www.sopelakostafest.com

Vuoden tärkein gastronomian juhlapäivä

”Lokakuun viimeinen maanantai” on Baskimaan suosituin gastronominen toritapahtuma. Se pidetään vuosittain Gernika-Lumossa, joka on 35km päässä Bilbaosta. Noin 900 maanviljelijää tuo tuotteitaan kaduille näytille. Viljelijöiden kesken käydään kilpailu kasviksista, hedelmistä, juustoista, kukista, txakoli –viinistä sekä hunajasta, jossa tuomaristo valitsee parhaimmat tuotteet.

Tapahtumassa pääsee näkemään käsitöiden tekemistä, kuulemaan baskimaan perinteistä musiikkia bertsoa ja katumusiikkia sekä seuraamaan paikallista peliä Jai Alai:ta.

BIME on syksyn kohokohta lokakuussa

BIME on Biskajanlahden ja Bilbaon suurin tapahtuma 25.-29. lokakuuta. Sen sisälle mahtuu kolme erilaista teemoitettua tapahtumaa. BIME PRO on Euroopan ensimmäinen musiikin ja digitaalisen liiketoimialan yhteistyön kehittämiseen omistautunut tapahtuma. BIME CITY avaa Baskimaan sekä Bilbaon kaupungin perinteisiä sekoituksia uusien innovaatioiden ja teknologioiden, taiteen, arkkitehtuurin sekä gastronomian saralla.

BIME LIVE Festivaali on 2 peräkkäistä kansainvälisten artistien tähdittämää iltaa, jonka tämän vuoden esiintyjäkaartiin kuuluu mm. Suede sekä PJ Harvey.

www.bime.net

Lisätiedot ja kuvat: