Etusivu » Tiedotteet » Matkailu » Pohjolan Liikenne järjestelee Vihdin bussiliikennettä ja keskittyy Nummela–Helsinki-linjalle

Pohjolan Liikenne

Julkaistu: 11.10.2016 klo 10:19
Julkaisija: Pohjolan Liikenne

Pohjolan Liikenne lisää uusia, nopeampia vuoroja Helsingin ja Nummelan väliseen liikenteeseen ensi tammikuusta lähtien. Uusia vuoroja tulee kaikkiaan yli 80 viikossa, ja ne kaikki ovat suoria. Samalla muun Länsi-Uudenmaan bussivuoroihin tulee tarjontamuutoksia, jotka ovat seurausta bussiliikennemarkkinan kehityksestä.

-      Bussialan trendi on nyt se, että markkinaehtoinen liikenne keskittyy isojen taajamien välille, jonne syntyy paljon tarjontaa. Samaan aikaan alueilla, joilla matkustajamäärät ovat vähäisiä, liikenne siirtyy yhä laajenevassa määrin viranomaisten vastuulle ja järjestettäväksi, Pohjolan Liikenteen toimitusjohtaja Heikki Alanko toteaa.

Pohjolan Liikenne muuttaa kaikki Helsinki–Nummela-yhteydet suoriksi eli nykyiset bussivaihdot Veikkolassa ja Huhmarissa päättyvät. Vihdin pohjoisosien, Nummi–Pusulan, Karkkilan sekä Someron alueen vuorotarjontaa vähennetään siten, että osa nykyisin pidemmillä reiteillä ajettavista vuoroista siirtyy välille Helsinki–Nummela–Lankila/Kalkkimäki. Käytetyimmät yhteydet Vihtiin, Karkkilaan, Pusulaan ja Somerolle säilytetään. Lisäksi säilytetään opiskelijoille tärkeät yhteydet reitillä Karkkila–Nummela–Lohja.

Uudet aikataulut Länsi-Uudenmaan vuorotarjonnasta julkaistaan loppusyksyllä. Tietoa tulevista muutoksista sekä vuoroista ja palveluista löytyy Pohjolan Liikenteen verkkosivuilta sekä Pohjolan Liikenteen Facebookista. Luettelo supistettavista tai lyhennettävistä vuoroista löytyy täältä.

Lisätietoja: toimitusjohtaja Heikki Alanko, Oy Pohjolan Liikenne Ab, puh 040 8623 745

Pohjolan Liikenne harjoittaa kauko-, lähi- ja paikallisliikennettä kaikkiaan noin 500 bussilla ja kuljettaa vuodessa noin 35 miljoonaa asiakasta.