Etusivu » Tiedotteet » Matkailu » Oulun juhlaviikoille eurooppalainen laatutunnus

Oulun juhlaviikot

Oulun juhlaviikoille eurooppalainen laatutunnus

Julkaistu: 03.06.2015 klo 14:47
Julkaisija: Oulun juhlaviikot

Heinäkuun lopussa käyntiin pyörähtäville Oulun juhlaviikoille on myönnetty eurooppalainen laatutunnus EFFE (Europe for Festivals, Festivals for Europe) vuosille 2015–2016. Tänä vuonna ensimmäistä kertaa jaettu tunnus myönnettiin yhteensä 761 festivaalille 31 eri maasta, ja Oulun juhlaviikkojen lisäksi 30 muuta suomalaisfestivaalia sai tunnuksen. Laatutunnuksen tärkeimpinä kriteereinä olivat festivaalien taiteellinen sitoutuneisuus, paikallisuus sekä kansainväliset tulevaisuudennäkymät.

EFFE-tunnuksella halutaan ennen kaikkea kiittää festivaalien ruohonjuuritason työntekijöitä ympäri Euroopan heidän huippuosaamisestaan. Tunnuksen haku oli avoin, kansalliset asiantuntijat käsittelivät hakemukset, ja päätökset tunnuksen saajista teki arvioinnin jälkeen kansainvälinen raati.

EFFE-sivusto on uusi kansainvälinen portaali, jonka on tarkoitus yhdistää taiteelle, yhteisöllisyydelle ja eurooppalaisille arvoille omistautuneita festivaaleja. Sivusto tarjoaa yleisölle ympäri maailman uusinta tietoa festivaaleista. Osoitteesta www.effe.eu löytyy kaikki laatutunnuksen saaneet festivaalit sekä lisätietoa EFFE:stä.

Seuraavia Oulun juhlaviikkoja vietetään Oulussa ja lähialueella 30.7.–30.8.2015. Monitaidefestivaalin muodostavat Elojazz, Oulunsalo Soi, Jalometalli, Koiteli Elää, Oulun Muusajuhlat, Oulun Taiteiden Yö, Ilmakitaransoiton MM-kisat, Oulun Musiikkivideofestivaalit sekä Time Tunnel kymmenine oheistapahtumineen.

_________

Lisätietoja: Koordinaattori Katri Dahlström, katri@oulunjuhlaviikot.fi, 0400 492649

www.oulunjuhlaviikot.fi