Etusivu » Tiedotteet » Matkailu » OlutHuoneiden loppuvuoden 2013 pienpanimo-olut: Malmgård Emmer Porter 6,3 %

HOK-Elanto

OlutHuoneiden loppuvuoden 2013 pienpanimo-olut: Malmgård Emmer Porter 6,3 %

Julkaistu: 28.10.2013 klo 01:00
Julkaisija: HOK-Elanto

OlutHuoneet tarjoavat pienpanimo-oluenaan hanoistaan vuoden 2013 loppuun asti väriltään mustaa, suklaisen paahtunutta ja pehmeää portteria, jonka aromihumalointi kruunaa kokonaisuuden kevyellä sitrusmaisella hedelmäisyydellään.

Emmer-Porterin valmistukseen on käytetty Malmgårdin omien tilusten emmervehnää. Emmervehnä tunnettiin jo vuosituhansia sitten korkeatasoisena oluenvalmistuksen raaka-aineena. Se antaakin Emmer Porterin makuun tasapainoista pehmeyttä ja pyöreyttä, mikä tasapainottaa tummien maltaiden kuivuutta ja paahtuneisuutta. Keskivahva aromihumalointi Styrian Golding -lajikkeella tuo olueen kepeää sitrusmaista hedelmäisyyttä.

Emmer Porterin raaka-aineina on käytetty Malmgårdin panimon lähdevettä, panimon omien peltojen emmervehnää sekä wiener-, karamelli- ja suklaamaltaita. Olut on humaloitu Columbus- ja Styrian Golding -humalilla. Käyttäminen on tehty pintahiivalla. Malmgårdin panimon perinteiden mukaisesti olut on lisäaineeton, suodattamaton ja käsityönä valmistettu.

Alkoholipitoisuus 6,3 til-%
Kantavierrevahvuus 15,5 %
Katkeruus: n. 35 EBU
Väri: yli 200 EBC

Malmgård Emmer Porter on tarjolla kaikissa OlutHuoneissa vuoden 2013 loppuun 0,5 litran tuopeissa hintaan 7,50 €.

HOK-Elannon OlutHuoneet: Amsterdam, Angleterre, Hádanka, Hostina, Joutsen, Kaisla, Kitty´s Public House, Kuikka, Milenka, Pošeidon, Rotterdam, Sailor´s, William K (Annankatu, Kurvi, Sello, Mannerheimintie, Tennispalatsi).

Osoitteet ja lisätiedot HOK-Elannon OlutHuoneista: www.oluthuone.fi

Lisätietoa:

Taisto Hännikäinen

ryhmäpäällikkö
OlutHuoneet
HOK-Elanto
sähköposti: taisto.hannikainen@sok.fi

HOK-Elanto on S-ryhmän suurin alueosuuskauppa, jonka omistavat sen 560 000 asiakasomistajaa. Vuosittainen liikevaihto on lähes 1,8 mrd. euroa, ja yritys työllistää yli 6 000 henkilöä. HOK-Elanto palvelee pääkaupunkiseudulla noin 300 toimipaikassa ja on päivittäistavarakaupan markkinajohtaja. Lisäksi HOK-Elanto on Pohjoismaiden suurimpia ravintola-alan toimijoita. hok-elanto.fi