Etusivu » Tiedotteet » Matkailu » Levin maailmancup jouduttiin perumaan - katse kohti seuraavia kisoja

World Cup Levi

Levin maailmancup jouduttiin perumaan - katse kohti seuraavia kisoja

Julkaistu: 05.11.2015 klo 09:19
Julkaisija: World Cup Levi

Poikkeuksellisen lämmin syksy koitui Levin maailmancupin pujottelukisojen kohtaloksi. Levi Black -kisarinteen lumetukseen tarvittavia pakkaslukemia ei lähipäiville ole luvassa, joten Levin maailmancupkilpailut joudutaan perumaan. Päätös kisojen perumisesta tehtiin torstaiaamuna.

"Levillä on yksi tehokkaimmista lumetusjärjestelmistä, jota tukevat huippu tekniikka sekä kokenut ja erittäin ammattitaitoinen henkilökunta. Jos meillä olisi säiden puolesta ollut mahdollisuus tehdä kisarinne valmiiksi, se olisi tehty. Sää ei antanut siihen tänä vuonna mahdollisuutta", kommentoi tilannetta kisojen pääsihteeri Janne Pelkonen.

"Kansainvälinen Hiihtoliitto oli valmis joustamaan snow control päivän kanssa, mutta faktat sään puolesta olivat selkeät. Ennen kaikkea kisojen peruuntuminen harmittaa urheilupuolen lisäksi Levin alueen yrittäjien ja toimijoiden puolesta. Tapahtuma tuo alueelle vuosittain kolme miljoonaa euroa ja toimii arvokkaana kansainvälisenä markkinointikanavana Suomelle ja Lapille", lisää Pelkonen.

Ilmatieteenlaitoksen mukaan marraskuu on alkanut poikkeuksellisen lauhana. Kuukauden ensimmäisten päivien aikana on tehty yli 20:llä havaintoasemalla paikkakohtaisia lämpöennätyksiä. Levillä lokakuun alussa lumitykit käynnistettiin ensimmäisen kerran ja tähän päivään mennessä kisarinteeseen ehdittiin tehdä puolet tarvittavasta lumen määrästä.

FIS:n naisten maailmancupin kilpailunjohtaja Atle Skaardal oli pahoillaan kisojen peruuntumisesta.

"Me arvostamme kovaa työtä, mitä Levin maailmancupin kisaorganisaatio on tehnyt yrittäessään saada maailmancupkilpailut realistiseksi. Valitettavasti ilman lunta me tiedämme, että ei ole reilua urheilijoille, faneille tai Levin alueelle yrittää järjestää kisoja muissa kuin idealistisissa olosuhteissa."

Kisojen peruuntumisesta huolimatta Levin maailmancup haluaa tarjota yleisölleen viikonlopun täynnä tapahtumaa. Levin kisat tunnetaan myös tapahtumakokonaisuutena urheilun ympärillä ja nyt siihen halutaan panostaa entistä paremmin.

"Meidän kisoilla on hyvä maine. Olemme saaneet positiivista palautetta kisajärjestäjinä kuin oheisohjelmien ja tunnelman luojana Levillä. Alppisirkus ei ole koskaan tarkoittanut vain kisoja Levi Blackissä ja haluammekin nyt näyttää mitä kaikkea muuta täällä tapahtuu viikonlopun aikana", kertoo Pelkonen.

Janne Pelkonen, pääsihteeri, World Cup Levi, 040 770 8993, janne.pelkonen@levi.fi

Seuraa Levin lumisirkusta:

www.worldcuplevi.com
www.facebook.com/worldcuplevi
www.twitter.com/worldcuplevi
www.instagram.com/worldcuplevi
www.vimeo.com/worldcuplevi
#worldcuplevi

Levin maailmancupin tiedotuspalvelut:
Source Creative, Kalliolanrinne 4, 6 krs., 00510 Helsinki, www.source.fi
Lehdistöpäällikkö Sanni Kivipelto, puh. 050 590 9163, email: sanni.kivipelto@source.fi