Etusivu » Tiedotteet » Matkailu » Lahti on Suomen Caravan-messukaupunki

Lahti on Suomen Caravan-messukaupunki

Julkaistu: 28.04.2014 klo 10:55
Julkaisija: Lahden Messut Oy

Matkailuajoneuvotuojat (MAT) ry. on tehnyt pitkän jatkosopimuksen Lahden Messut Oy:n kanssa
Caravan-messujen järjestämisestä Lahdessa. Suomen suurin matkailuajoneuvojen ja tarvikkeiden erikoisnäyttely toteutetaan Lahdessa myös seuraavan kolmen vuoden ajan. Sopimuksenosapuolet tekevät tapahtuman markkinoinnissa tiivistä yhteistyötä ja haluavat kehittää ja vahvistaa Caravan-messuja alan tärkeimpänä tapahtumana Suomessa.

MAT:n puheenjohtaja Esa Lehdon mukaan Lahti ja Lahden Messukeskus ovat sijainniltaan ja fasiliteeteiltään loistavat eri puolilta Suomea saapuvien messuvieraiden kannalta. Messukeskuksen ympäristö tarjoaa messujen yhteydessä järjestettävälle alan harrastajien yhteistapaamiselle luonnonkauniin ja toimivan miljöön. Karavaanareiden treffit,yöpymiset läheisillä leirintäalueilla ja lähialueilla sekä päivävierailut matkailuajoneuvolla keräävät Caravan-messuviikonlopuksi Lahden seudulle yli 2500 matkailuauto- ja vaunukuntaa. Vuodesta 2001 alkaen Lahdessa vuosittain järjestetyssä messutapahtumassa vierailee
n. 18 000 kävijää. Caravan-messujen matkailutulovaikutukset Lahden seudulle ovat merkittävät.

Lahden Messukeskuksen mittavan saneeraus- ja laajennusprojektin myötä Lahden asema moottoritapahtumien tyyssijana on vahvistunut entisestään. Lahteen vakiintuneiden Classic Motorshow:n ja Jenkkiautonäyttelyn lisäksi ensi vuonna vahvan paluun Lahteen tekevät moottoripyörämessut.
Lahden Moottoripyörämessut 2015 järjestetään Lahden Messukeskuksessa 23.-24. toukokuuta 2015.

Caravan-messut 2014 järjestetään Lahden Messukeskuksessa 19.-21. syyskuuta 2014.

Caravan 2014 -kotisivut

Lisätiedot:

Lahden Messut Oy
Jussi Eerikäinen
jussi.eerikainen@lahdenmessut.fi
www.lahdenmessut.fi

Matkailuajoneuvotuojat ry
Esa Lehto
esa.lehto@buerstner.com
www.liikkuvakoti.fi

Lahden Messut Oy tunnetaan korkealaatuisista ammatti- ja erikoismessuistaan. Toiminnan oleellisena osana ovat myös näytteilleasettajille tarjottavat suunnittelu- ja rakennuspalvelut sekä messukalusteiden ja -tarvikkeiden vuokraus. Lahden Messut toimii yhteistyökumppanina ja teknisenä toteuttajana erilaisissa messuissa ja tapahtumissa. Uudistuneen Lahden Messukeskuksen tilojen vuokraus näyttelyille, messuille, seminaareihin, yritystilaisuuksiin, kokouksiin ja konsertteihin on tärkeä osa Lahden Messujen palvelutoimintaa.