Etusivu » Tiedotteet » Matkailu » Kutsumuistutus: Liisa Väisäsen Mitä symbolit kertovat, julkistamistilaisuus 17.9. klo 16

Kirjapaja

Kutsu.
Julkaistu: 16.09.2015 klo 10:36
Julkaisija: Kirjapaja

Tervetuloa Liisa Väisäsen Mitä symbolit kertovat -kirjan julkistamistilaisuuteen!

Aika: to 17.9.2015 klo 16–17 Paikka: Tuomiokirkon Krypta, Kirkkokatu 18, 00100 Helsinki

LIISA VÄISÄNEN: Mitä symbolit kertovat – Taidetta pintaa syvemmältä

Symbolit ovat osa omaa historiaamme ja kulttuuriamme, ja niitä ymmärtämällä taideteoksetkin aukeavat uudella tavalla. Symbolit auttavat tunnistamaan paitsi aiheita myös aikakausia. Jopa lomamatkoista saa symbolien kieleen perehtynyt enemmän irti. Kun käsittelemme rahaa, näemme maiden lippuja, painamme puhelimen vihreää luuria, noudatamme liikennemerkkien ohjeita tai peukutamme, olemme tekemisissä symbolien kanssa.

Julkistamistilaisuudessa Liisa Väisänen kertoo symboleista ja esittelee länsimaisen taiteen keskeisimpiä aiheita antiikista 1800-luvun loppuun. FTLiisa Väisänen on symbolitutkija ja länsimaisen kulttuurihistorian tuntija. Hän on suosittu luennoitsija. Tilaisuuteen on vapaa pääsy.

Mitä symbolit kertovat on mainio opas kaikille kuvallisesta kielestä kiinnostuneille.  Yksikään symboli ei jää irtonaiseksi osaksi, vaan kaikki kuvat kytkeytyvät suurempaan kokonaisuuteen. Kirjassa on Marco Peretton valokuvat.

Ilmoittautuminen ilmo@kirjapaja.fi Haastattelupyynnöt: marja-liisa.saraste@kirjapaja.fi tai 09 6877 4568

Arvostelukappaletilaukset ja kuvapyynnöt: minna.vatja@kirjapaja.fi

Lasten Keskus ja Kirjapaja Oy julkaisee vuosittain noin 150 uutta nimikettä.

Lasten Keskus ja Kirjapaja Oy – Sisältöä elämään.

Tutustu julkaisijan muuhun lehdistöaineistoon

Mediapankki