Etusivu » Tiedotteet » Matkailu » Försäljningen av Nord Star-båtarna övergår till Bike & Boat World

Oy Otto Brandt Ab

Försäljningen av Nord Star-båtarna övergår till Bike & Boat World

Pressmeddelande.
Publicerad: 09.04.2014 kl. 10:34
Utgivare: Oy Otto Brandt Ab

Bike & Boat World i Finland, som är en del av Otto Brandt-koncernen, har övertagit försäljningen av finska Nord Star-båtarna. Dessa kommer i fortsättningen att säljas av Boat World, f.d. Telva Marine i Helsingfors på Drumsö och av Bike & Boat World i Åbo och Tammerfors.

"Samarbetet med Linex-Boat Oy är väldigt viktigt för oss. Vi har länge velat ha inhemska förbindelse- och långfärdsbåtar i vårt sortiment. Nord Star svarar direkt på denna efterfrågan med sitt urval av båtar från 24 till 40 fot. Med samarbetet kan vi ytterligare utöka vårt mångsidiga sortiment och vidareutveckla våra tjänster. Vi är väldigt glada att få jobba med ett annat familjeföretag som har också långsiktiga planer och samma slags kämpaglöd liksom vi har", säger Mika Kouki, verkställande direktör på Bike & Boat World.

Nord Star är ett välkommet tillägg i sortimentet av fritidsfordon s.s. motorcyklar, fyrhjulingar, motorer och båtar som Bike & Boat World-kedjan säljer. Företaget erbjuder Finlands bästa möjligheter till bytesaffärer då kunden kan byta mellan de olika produkterna efter behov. Det går bra att ge en båt i utbyte mot t.ex en motorcykel eller tvärtom.

"Vi ville förbättra vår försäljning i synnerhet i huvudstadsregionen. Nord Star har med Bike & Boat World alla förutsättningar till detta tack vare deras moderna affär med ypperligt läge och kunnig personal", säger Olli Lindkvist, ägare av Linex-Boat Oy.

Bike & Boat Worlds hemsida: www.bikeworld.fi och www.boatworld.fi.

Nord Stars hemsida: www.nordstar.fi

För mer information:

Mika Kouki

mika.kouki@bikeworld.fi

Olli Lindkvist

Linex-Boat Oy

linexboats@nordstar.fi

Casimir Tallqvist
Butikschef

casimir.tallqvist@boatworld.fi

Karolus Viitala
Marknadsföringschef