Etusivu » Tiedotteet » Matkailu » Ennätysmäärä mustia hevosia kisataistoon Ilmakitaransoiton MM-kisojen karsinnassa

Ilmakitaransoiton MM-kisat

Julkaistu: 25.08.2015 klo 07:45
Julkaisija: Ilmakitaransoiton MM-kisat

Ilmakitaransoiton 20-vuotiskekkerit käynnistyvät huomenna

Ilmakitaransoiton MM-kisat starttaavat huomenna hurmoksen, hien ja hiusharjojen kera: Ranskan kultainen jumala Günther Love ystävineen vie meidän playbäkkina pop-historian läpi Airnadette – We Will Dub You –show’ssa. Suomen ensi-illassa olevaa musikaalikomediaa tarjoillaan kahden näytöksen voimin Uudella Seurahuoneella avajaiskeskiviikkona 26. elokuuta ja torstaina 27. elokuuta.

Airnadette – We Will Dub You

Ke 26.8. klo 20 / To 27.8. klo 20 / Kesto 90 min. / Uusi Seurahuone (Rantakatu 4, Oulu) / K-18

Liput: ennakko Lippupalvelusta 18€ (+ Lippupalvelun palvelumaksu 0-2,50€), ovelta 20€. Oulun Energian etuasiakkaille 15€.

JUHLAVUODEN KISASTA TULOSSA TIUKKA: KARSINNASSA 30 KILPAILIJAA

Rokkiklubi 45 Specialin tunnetusti intensiivinen karsintakierros käydään tulevana torstaina tiiviissä tunnelmassa: karsintaan on osallistumassa ennätyksellisesti kolmekymmentä ilmakitaristia ympäri maailmaa. Finaalipaikkaa janoavat ovat matkanneet karsintakoitokseen mm. Australiasta, Saksasta, Italiasta, Japanista, Venäjältä, Iso-Britanniasta, Yhdysvalloista ja Taiwanista. Suomalainen yleisökin pääsee heiluttamaan siniristilippua kisakatsomassa: lavalle nousee myös kaksi suomalaista mustaa hevosta – tuttuna kasvona muutaman vuoden takaa Eero “Oulun oma poika” Ojala.

Mustien hevosten karsinta

To 27.8. klo 22.30 / 45 Special (Saaristonkatu 12, Oulu) / K-18 / Vapaa pääsy (narikka 2,50€) / Jälkihiki: Aireoke

ILMAKITARAVIIKON KARNEVAALI HUIPENTUU MM-FINAALIIN PERJANTAINA

Luomakunnan kovimmat ilmakitaristit kohtaavat lajin komeimmassa mittelössä Rotuaarin aukiolla perjantaina 28. elokuuta. Voitokkaimmat mustat hevoset ottavat mittaa Kanadan, Saksan, Belgian, Latvian, Japanin, Alankomaiden ja Yhdysvaltojen kansallisista mestareista sekä hallitsevasta ilmakitaransoiton maailmanmestarista, japanilaisesta Nanami “Seven Seas” Nagurasta. Voittaja palkitaan Matti Nevalaisen valmistamalla käsintehdyllä Flying Finn –kitaralla ja Globe Hopen tuotteilla. Finaalin juontaa yleisön pitkäaikainen suosikki, ilmiömäinen Dan “Björn Türoque” Crane.

Finaalin ohjelmassa on ilmakitara-aatteen mukaisesti maailmanrauhaa ylistäviä esittävän taiteen yllätysnumeroita. Toisella väliajalla nähdään näyte turkulaisen nykysirkusryhmän Race Horse Companyn Motosikai-esityksestä. Sirkusdesperadoiksikin kutsutun ryhmän  koko näytös esitetään Oulun Musiikkivideofestivaalien ja Flow-sirkuksen yhteistuotantona lauantaina 29. elokuuta klo 19 Rotuaarin aukiolla.

MM-finaalin livestream-lähetys osoitteessa www.kaleva.fi/ilmakitara

Ilmakitaransoiton MM-finaali

Pe 28.8. / Sanomalehti Kalevan tarjoama MM-mestareiden lämmittelytreeni klo 19.30, kisan avajaiset klo 20 / Rotuaarin aukio / Ikärajaton / Vapaa pääsy / Livestream www.kaleva.fi/ilmakitara

20. Ilmakitaransoiton MM-kisat 26.-28.8.2015

Lisätietoja ohjelmistosta:

www.ilmakitara.fi

Ilmakitaransoiton MM- kisojen tarkoitus on edistää maailmanrauhaa. Ilmakitaransoiton ideologian mukaan sodat loppuvat, ilmastonmuutos pysähtyy ja kaikki pahat asiat katoavat, jos kaikki maailman ihmiset soittavat ilmakitaraa. Tämän vuoksi kilpailun päätteeksi kaikki maailman ihmiset kutsutaan soittamaan ilmakitaraa yhtä aikaa, maailman pelastamiseksi.

Oulu - Pohjoisen Skandinavian pääkaupunki

www.oulu.com